مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: روابط کار در اصفهان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: روابط کار در اصفهان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم اندیشی با کارشناسان روابط کار اصفهان اعلام کرد: استان اصفهان در حوزه روابط کار دارای عملکرد مطلوبی است.
دکتر اسماعیل ظریفی آزاد در این جلسه با اشاره به اینکه اصفهان قطب صنعتی کشور است گفت: میزان شکایات کارگری در اصفهان با توجه به میزان واحدهای کارگری و کارفرمایی آن زیاد نبوده است.
وی با بیان اینکه تعداد کارکنان شاغل در حوزه روابط کار بسیار کمتر از تعداد مورد نیاز است ادامه داد: کارکنانی که در حوزه روابط کار و دادرسی فعالیت می کنند از استرس شغلی بالایی برخوردارند.
دکترظریفی آزاد در خصوص سامانه ثبت قرار دادهای کار گفت: طراحی تحت وب سامانه ثبت قراردادهای کار تکمیل شده وامیدواریم تا اوایل سال آینده آمار قابل اتکا از میزان قراردادهای موقت و دائم ارائه شود.
وی تصریح کرد: پس از آغاز بهره‌برداری از سامانه ثبت قراردادهای کار، به تدریج سایر سامانه‌های روابط کار راه‌اندازی می‌شوند و طبق برنامه هدفگذاری شده، سامانه‌ جامع روابط کار نیز بهره برداری خواهند شد.
دکتر ظریفی آزاد امکان ثبت دادخواست‌های مربوط به روابط کار توسط کارگر و کارفرما را از مزیت‌های سامانه جامع روابط کار اعلام کرد و گفت: امکان دسترسی استفاده از سامانه به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مراجع حل اختلاف داده خواهد شد و هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف نیز در زمان انجام امور دادرسی می‌توانند با وارد کردن کد ملی کارگر و کارفرما به قراردادهای کار دسترسی داشته باشند
این مقام مسئول همچنین گفت: با استفاده از این نرم افزار کارشناسان روابط کار می توانند روند پرونده ها را به صورت اینترنتی و حتی روی گوشی های تلفن همراه هوشمند خود نظارت کنند.
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از سامانه ثبت قراردادهای کار همه کارفرمایان باید قراردادهای کار را در سامانه ثبت کنند گفت: این موضوع در نهایت باعث می‌شود یک بانک اطلاعاتی دقیق از کارفرمایان و کارگران و همچنین میزان قراردادهای کار اعم از موقت و دائم تهیه شود چراکه آمار صحیح مقدمه هر نوع سیاستگذاری است.
در ادامه حاضرین در جلسه در خصوص دستورالعمل ها وآیین نامه های حوزه روابط کار به اعلام نظر و گفتگو پرداختند.
این جلسه باحضور مدیران ستادی و کارشناسان روابط کار و روسای ادارات شهرستان های تعاون کارورفاه اجتماعی در شهرستان لنجان برگزار شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا