معاون رئیس جمهوری: حافظ، سفیر صلح و دوستی ایرانیان و جهانیان است

پایگاه خبری ارک خبر-شیراز:

معاون رئیس جمهوری: حافظ، سفیر صلح و دوستی ایرانیان و جهانیان است

 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حافظ نه تنها یک شاعر بزرگ اسلامی بوده بلکه سفیر صلح و دوستی ایرانیان و جهانیان است و تمام کسانی که به ایران سفر می کنند علاقه مند به زیارت آرامگاه او هستند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در آیین یادروز حافظ در شیراز افزود: حافظ شاعری ایرانی با شهرتی جهانی است که شرق و غرب عالم را با نفوذ کلام و اشعار زیبا جهانیان را شیفته خود کرده است.
وی با اشاره به اینکه حافظ تنها متعلق به ایرانیان نیست بلکه متعلق به همه جهانیان است ادامه داد: تنها ایرانیان شیفته کلام و اندیشه حافظ نیستند و او فراتر از یک ملت و کشور است و به همین دلیل آوازه اش نیز جهانی است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: کسانی که از سراسر جهان قصد سفر به ایران دارند آرامگاه حافظ را هم به عنوان محلی برای زیارت و بازدید مد نظر دارند چرا که در کلام و اندیشه او دغدغه همه بشریت مطرح می شود و به موضوعاتی می پردازند که دغدغه همه ملت ها و انسان هاست.
مونسان گفت: حافظ فقط یک شاعر غزل سرا نیست و نمی توان او را در قافیه و شعر محدود کرد بلکه علامه ای است که بر قله معرفت ایستاده و با تکیه بر معرف قرآنی کلام خود را بیان کرده است.
وی افزود: حافظ گذشته و آینده و درون و برون را با کلامش طی می کند و تصویری شگفت از جهان در مقابل دیدگان ما می گذارد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: حافظ فقط از بردارنده قرآن نیست بلکه از فضیلت قرآن پژوهی نیز بهره برده و این معرفت قرآنی در بسیاری از غزلیات او قابل مشاهده است.
او اظهار کرد: در آثار حافظ بیان متعالی مفاهیم انسانی، الهی و اخلاقی را می بینیم که دغدغه همه بشریت است و حافظ فقط به جامعه ایرانی نپرداخته بلکه دغدغه همه جوامع را بیان کرده است و از این رو است که همه جهان او را می شناسند و حافظ شناسان بسیاری در شرق و غرب با مطالعه عمیق آثار او کتاب های بسیاری نوشته اند.
وی گفت: با چنین ویژگی ها و چنین شخصیتی به نظر می رسد که همه بخش های فرهنگی در کنار هم و با اقدامی مشترک باید تلاش کنند تا روز بزرگداشت حافظ بیش از این پاس داشته شود و بکوشیم که با درک عمیق اندیشه ها و مفاهیمی که حافظ تولید کرده او را بیش از پیش به جهانیان بشناسانیم و شاهد حضور گسترده همه حافظ دوستان و ایرانیان و ایران دوستان از همه جای دنیا در این شهر باشیم.
مونسان اضافه کرد: باید تلاش شود که در سال های آتی مراسم های بزرگتری با حضور حافظ شناسان و حافظ دوستان داشته باشیم.
بیستم مهرماه در تقویم ملی کشورمان به نام روز حافظ نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا