بازدید از آزادراه شرق اصفهان/ بازدید از پروژه توسعه فرودگاه اصفهان و احداث ترمینال بین المللی/ بازدید از محور اصفهان – اردستان / افتتاح سیستم توزین درحال حرکت برای اولین بار در جهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در اولین روز از سفر وزیر راه وشهرسازی به استان اصفهان انجام شد؛

بازدید از آزادراه شرق اصفهان/ بازدید از پروژه توسعه فرودگاه اصفهان و احداث ترمینال بین المللی/ بازدید از محور اصفهان – اردستان / افتتاح سیستم توزین درحال حرکت برای اولین بار در جهان

آخوندی در جریان سفر سه روزه خود به استان اصفهان و در اولین روز از این سفر ضمن بازدید از روند احداث ترمینال بین المللی فرودگاه اصفهان ، آزادراه شرق اصفهان و محور اصفهان به اردستان، پروژه توزین درحال حرکت را افتتاح و در شورای اداری شهرستان اردستان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه های راه وشهرسازی که با حضور استاندار اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین وزیر انجام شد ، در اولین بازدید خود از فرودگاه اصفهان گفت: احداث 9000 متر مربع ترمینال در بخش بین المللی در فرودگاه اصفهان در حال انجام است که این پروژه تا پاییز سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و همچنین پروژه توسعه فرودگاه اصفهان نیز با سرمایه گذاری خارجی در حال مذاکره می باشد که بعد از تامین و جابجایی زمین آن با ارتش این کار نیز شروع خواهد شد.

بازدید از آزاد راه شرق اصفهان

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به پروژه آزادراه شرق اصفهان به عنوان یک پروژه بسیار عظیم در استان اظهار داشت: این پروژه سالها متوقف بوده و در سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده که در سه قطعه 1 و 2 بطول 63 کیلومتر و قطعه 3 بطول 30 کیلومتر در حال انجام می باشد .

وی اذعان داشت: قطعه 1 و 2 این پروژه کاملا فعال بوده و حدود 11 کیلومتر آن آسفالت شده که امید است هر دو قطعه تا پاییز سال آینده به بهره برداری برسند و مهمترین خواسته مردم اصفهان در حوزه حمل ونقلی و با توجه به مزیات آن که شامل حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی هوا و کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی سفر است به سرانجام برسد.

آخوندی در خصوص قطعه 3 این پروژه خاطر نشان ساخت: اخیرا موافقتنامه با سرمایه گذار در خصوص این قطعه انجام شده که با تکمیل این سه قطعه بطول 93 کیلومتر و اتصال به محور آزاد راهی اصفهان به شیراز بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور تکمیل خواهد شد.

بازدید از عملیات روکش آسفالت محور اصفهان اردستان و احداث باقیمانده مسیر

مقام عالی وزارت راه وشهرسازی در بازدید از محور اصفهان – اردستان عنوان داشت: پروژه اصفهان به اردستان بطول 80 کیلومتر نیز یکی از محورهایی است که 63 کیلومتر آن دو بانده شده و  17 کیلومتر آن به منظور دو بانده شدن در دستور کار قرار دارد که با توجه به تغییر مسیری که در کریدور ایجاد شده، کریدور جدید مسیریابی و اقدامات اولیه برای بازگشایی آن انجام و تصمیماتی برای تسریع در اجرای آن گرفته شده است.

افتتاح WIM ( سیستم توزین درحال حرکت)

عباس آخوندی با حضور در برنامه افتتاح سیستم توزین درحال حرکت و در حاشیه برگزاری این برنامه گفت: این سامانه در زیر زمین قرارگرفته و نمود بیرونی ندارد و در جهت حفظ عمر مفید جاده ها بسیار موثر می باشد.

سیستم توزین درحال حرکت سیستمی است فوق پیچیده که مشخصات وسایل نقلیه را اعم از سرعت، میزان بار ، مبدا و مقصد در حین عبور از آن و بدون نیاز به توقف در اختیار پلیس قرار می دهد و این اقدام در راستای بالا بردن عمر مفید جاده ها به عنوان یک ثروت ملی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به احداث این فن آوری برای اولین بار در جهان به لحاظ بالا بودن دقت  اظهار داشت: قرارداد احداث 65 سامانه توزین در حال حرکت بسته شده که این اولین سیستمی است که در کشور اجرا می گردد و هدف از انجام این کار ضمن تولید اشتغال استفاده از فن آوری های نوین در جهت مدیریت هوشمند جاده ها است .

عباس آخوندی در شورای اداری شهرستان اردستان که با حضور حضرت آیت اله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد شرکت نمود و بر رفع مشکلات راههای روستایی با مشارکت مردم تاکید نمود.

گفتنی است وزیر راه وشهرسازی برای افتتاح وبازدید از پروژه های راه وشهرسازی پنجشنبه و جمعه نیز میهمان استان اصفهان خواهد بود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا