رعایت اصول ایمنی ضامن سلامتی،آرامش ذینفعان وتداوم گازرسانی است

پایگاه خبری ا رک خبر-اصفهان:

 

رعایت اصول ایمنی ضامن سلامتی،آرامش ذینفعان وتداوم گازرسانی است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در همایش ایمنی و آتش نشانی که روز گذشته با حضور مدیرکل ستاد مدیریت  بحران استانداری و معاون مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان در شرکت گاز برگزار شد، با تاکید بر اینکه رعایت اصول ایمنی ضامن سلامتی،آرامش ذینفعان وتداوم گازرسانی است گفت: گاز طبیعی با فشار 1000  تا1400 (PSI) دریافت می شود و طی فرآیندهای یپیچیده ای  با فشارهای متفاوت، برای استفاده خانگی و صنعتی در سطح استان  توزیع می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، مهندس علوی گفت : گاز اصفهان با تكيه بر كاركنان متعهد و تأمين كنندگان توانمند خویش، در زمینه ارایه خدمات مستمر و ایمن توزيع گاز طبيعي از طريق عملیات طراحي، اجرا، بهره برداري و نگهداري شبكه ها و تأسيسات گازرساني، جهت رفع نياز و رفاه مشتركين تجاري، صنعتي، خانگي در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فني فعاليت مي نمايد.

وی، با اشاره به اینکه همه کارکنان در هر سمت و رده ی فعالیت موظف به رعایت اصول ایمنی کار هستند، تصریح کرد: عوارض ناشی ازحوادث و یک محیط غیر ایمن بسیار زیاد است؛ هزینه های بالای حاصل از حوادث و آسیب ها، هزینه های بالای نگهداری و تعمیرات، تضعیف روحیه ی همکاران، احساس ناامنی خانواده کارکنان وعدم ایجاد فضای آرام در خانواده ها، عدم اطمینان جامعه به محیط کار، اتلاف وقت، لطمه به اعتبار شركت و افراد آن و… را از مهمترین این عوارض می توان بر شمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: خطرات و خسارات مالی و جانی حوادث گاز طبیعی نسبت به سایر زیر ساخت ها از جمله آب و برق بسیار بیشتر است لذا موضوع هماهنگی سایر متولیان شریان های حیاتی با شرکت گاز، دارای اهمیت خاص می باشد.

مهندس علوی، با تاکید بر اینکه، انجام حفاری در سطح استان بایستی بصورت یکپارچه و هماهنگ با همه ارگان ها و سازمان های ذیربط باشد افزود: شرکت گاز خود را ملزم به اخذ مجوز از تمام سازمان ها می داند و با توجه به اهمیت رفع نشتی های گاز و جمع آوری شیرهای پیاده رو که منبع حوادث می باشند، صدور مجوز حفاری برای اینگونه عملیات بایستی بصورت آنی باشد.

مهندس علوی، بیان داشت: یکی از اهداف اصلی شرکت ملی گاز ایران این است که تامین کنندگان و پیمانکاران را به عنوان بازوان اجرایی  خود بیش از پیش توانمند سازد.

وی با تاکید بر سه استراتژی مهم شرکت؛ سرآمدی در عملیات، بهبود عملکرد اقتصادی و ارتقا بهره وری گفت: این شركت فاقد محيط رقابتي در كسب و كار بوده و ماموریت گازرسانی به کل استان اصفهان بر عهده شرکت گاز استان اصفهان می باشد و تلاش می کند  تا با استفاده از تجربیات سایر شرکت های گاز استانی  بهترین روش ها را  برای ارائه خدمات بکار گیرد.

 تاثیر 19 درصدی گاز طبیعی ، در حذف آلودگی نیروگاه های استان

در ادامه مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گاز را یک انرژی پاک، ارزان و استراتژیک برشمرد و گفت: 19 درصد  آلودگی هوا  که ناشی از مصرف سوخت های فسیلی مازوت در نیروگاه های استان ایجاد می شد با جایگزین شدن گاز طبیعی ، از بین رفته است.

منصورشیشه فروش، در رابطه با مسائل ایمنی، بهداشتی و محیط زیست و رعایت نکات ایمنی در کار و اجرای پروژه ها و همچنین حوادث و خطرات ناشی از عدم توجه به مسائل ایمنی بیان داشت: 75  حوادث جهان و75 درصد حوادث جاده ای ناشی از بی دقتی و سهل انگاری انسان ها بوجود آمده اند.

وی، در خصوص حوادث سال های اخیرکه در اثر سهل انگاری و عدم رعایت مسائل ایمنی حادث گردیده اظهار داشت: خطرات عملیات حفاری نظیر؛ ریزش دیواره ها، سقوط از ارتفاع ،سقوط ماشین آلات، و مسمومیت ناشی از استنشاق بخارات و گازهای سمی از شایع ترین عواملی بوده که منجر به بروز حادثه شده است.

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان ، بر نظارت بر ایمن سازی کارگاه ها و محل اجرای پروژه های گازرسانی با استفاده از تابلوها و علائم هشدار دهنده، اطمینان از وجود جعبه کمک های اولیه ،کپسول اطفاء حریق در محل تمامی کارگاه ها توسط تامین کنندگان و پیمانکاران تاکید کرد و گفت: با هماهنگی  و تعامل شرکت های خدماتی و دقت در حفاری ها و استفاده از نیروهای خبره و آموزش دیده، بسیاری از حوادث کنترل می شوند.

کاهش 50 درصدی حوادث ناشی از کار

همچنین رئیس امور بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، در این همایش با اعلام اینکه در 6 ماهه گذشته امسال  آمار حوادث ناشی از کار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 50 درصدی مواجه بوده است گفت:  در سال گذشته 851 حادثه ناشی از کار  در سطح استان داشتیم و در 6 ماهه اول امسال این میزان به 493 مورد تقلیل یافته است.

مقصودی، با اشاره به آغاز طرح تایید صلاحیت شرکت های خدماتی از اوایل دهه 70 افزود : این طرح با هدف نظم و انسجام این نوع  شرکت ها اجرایی شد و در حال حاضر بیش از 400 شرکت  تایید صلاحیت پیمانکار  اخذ نمودند.

وی، گفت: به طور متوسط هر پیمانکار بیش از 25  نیروی انسانی در پیمان خود دارد و الزاماً می بایست ایمنی این افراد در محیط کار  تامین گردد و خوشبختانه از سال 94 تا کنون با تاکید این مرکز بر الزامات ایمنی، حوادث ناشی از کار بویژه در بخش صنعت و ساختمان  به صورت قابل ملاحضه ای کاهش یافته است.

گفتنی است، در این همایش که با حضور کارکنان شرکت گاز برگزار شد از دو بانوی کار آفرین، ادارات گازرسانی برتر، کارکنان برتر،پیمانکاران و نمایندگان برتر در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا