پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز شبه‌جزیره کره

پایگاه خبری ارک خبر-نیویورک:

پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز شبه‌جزیره کره

۲ فروند بمب‌افکن راهبردی ارتش آمریکا با هدف نشان‌دادن قدرت نظامی این کشور بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآمدند.

ارک خبربه نقل از ایمنا، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با مقام‌های ارشد دفاعی دیدار کرده تا درباره گزینه‌های احتمالی مربوط به پاسخ به تهدیدات کره شمالی رایزنی کند، دو فروند بمب‌افکن راهبردی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره پرواز کردند. تنش‌ها در شبه‌جزیره کره پس از ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی و شلیک موشک‌های دوربرد این کشور بار دیگر بالا گرفته است. کره شمالی به‌دنبال دستیابی به موشک‌هایی است که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد. دونالد ترامپ نیز تهدید کرده است که آمریکا می‌تواند کره شمالی را به‌طور کامل نابود کند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: 2 فروند بمب‌افکن راهبردی بی‌یک‌بی آمریکا به‌همراه 2 فروند جنگنده اف15 ارتش کره جنوبی پس از ترک پایگاه خود در گوام بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآمدنداین بیانیه افزود: این بمب‌افکن‌ها پس از ورود به حریم هوایی کره جنوبی، مانور موشکی هوا به زمین را در آبهای ساحلی کره جنوبی انجام دادند و سپس به‌سوی جنوب و آبهای بین کره جنوبی و چین پرواز کردند تا این مانور را دوباره انجام دهند.

ارتش آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های ژاپنی نیز به این مانور پیوسته‌اند. این نخستین مانور شبانه مشترک بین بمب‌افکن‌های آمریکایی با جنگنده‌های کره جنوبی و ژاپن بوده استبمب‌افکن‌های آمریکایی از پایگاه هوایی اندرسن در گوام در این مانور شرکت کردند. در ماه اوت کره شمالی تهدید کرد که با موشک‌های بالستیک میان‌برد، جزیره گوام را هدف قرار خواهد دادکاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نشست ترامپ با جیمز ماتیس وزیر دفاع و ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک آمریکا رایزنی‌ها بر بررسی گزینه‌هایی برای پاسخ به هرگونه تجاوز کره‌شمالی حتی از طریق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورت لزوم، متمرکز شد.

ترامپ همچنین در دیدار با مسئولان ارشد نظامی در کاخ سفید، پس از آن‌که درباره پرونده‌های ایران و کره‌شمالی سخن گفت، اظهار داشت: اینک آرامش قبل از طوفان استیک گزارش نیز نشان می‌دهد که هکرهای کره شمالی صدها سند طبقه‌بندی‌شده نظامی را از کره جنوبی سرقت کرده‌اند که شامل طرح و برنامه‌های تفصیلی درباره عملیات جنگی علیه کره شمالی بوده است. این سند نشان می‌دهد که در عملیات جنگی علیه کره شمالی، نیروهای نظامی کره جنوبی به‌همراه آمریکا مشارکت خواهند داشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا