قهرمان ووشوی جهان: خداحافظیم از دنیای قهرمانی قطعی است

پایگاه خبری ارک خبر-کرمانشاه:

قهرمان ووشوی جهان: خداحافظیم از دنیای قهرمانی قطعی است

 مریم هاشمی قهرمان ووشوی جهان پس از کسب چهارمین طلای خود از مسابقات جهانی، خداحافظی رسمی خود را از دنیای قهرمانی اعلام کرد و در گفت وگو با ایرنا، تصمیم خود را قطعی دانست.

ارک خبربه نقل ازایرنا:هاشمی توانسته در هفت سال اخیر هفت مدال طلا، نقره و برنز از رقابت های مختلف جهانی و آسیایی کسب کند.

وی در عرصه مسابقات جهانی در چهار دوره متوالی (2011 ترکیه، 2013 مالزی، 2015 اندونزی و 2017 روسیه) موفق به کسب چهار مدال طلا شد تا نام خود را در ووشو جاودانه کند.
هاشمی همچنین در رقابت های جام های جهانی 2014 اندونزی و 2016 چین مدال نقره و در نهمین دوره مسابقات آسیایی 2016 تایوان مدال برنز کسب کرد.
این ووشوکار پرافتخار کرمانشاهی پس از کسب مدال طلای رقابت های جهانی روسیه که به گفته خود زحمات بسیار زیادی برای کسب آن کشیده بود، شامگاه روز یکشنبه (16 مهر) در میان استقبال باشکوه مردم و جامعه ورزشی به کرمانشاه بازگشت.
مریم هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابتدا در خصوص رقابت های جهانی روسیه که توانست در آن مدال طلا کسب کند، اظهار کرد: این رقابت ها با حضور بیش از 80 کشور که تیم های صاحب نام ووشو مانند چین، روسیه، فیلیپین، هند، ویتنام و … در آن شرکت داشتند برگزار و تمام رقبا نیز با حداکثر توان و آمادگی در رقابت ها حضور یافتند.
وی تصریح کرد: نکته مهم و قابل توجه رقابت های جهانی ووشو این بود که تیم ایران در بخش ساندا برای اولین بار در تاریخ این رشته توانست قهرمانی را چین بگیرد و با هفت مدال طلا و یک نقره بر سکوی قهرمانی بایستد.
هاشمی در خصوص رقابت های خود نیز گفت: در این رقابت ها چهار مسابقه برگزار کردم و توانستم با شکست دادن رقبایی از ایتالیا، آمریکا، هلند و فیلیپین مدال طلا را کسب کنم.
ملی پوش وزن 70- کیلوگرم ایران، سخت ترین حریف خود در مسابقات جهانی را ووشوکار فیلپینی معرفی کرد و گفت: وی چندین مدال جهانی و آسیایی در کارنامه داشت و برای کسب مدال طلا به مسابقات آمده بود.
وی ادامه داد: در مسابقه فینال پس از آنکه در راند اول پیروز شدم در راند دوم مقداری به مشکل برخوردم و حتی تا 20 ثانیه به پایان رقابت نیز از حریف خود عقب افتاده بودم و چیزی نمانده بود که بازی به راند سوم و طلایی کشیده شود.
قهرمان ووشوی جهان ادامه داد: در 20 ثانیه پایانی راند دوم با توسل به حضرت امام حسین (ع) توانستم در یک حمله برق آسا حریف خود را غافلگیر و این راند را نیز پیروز شوم تا در نهایت به مقام قهرمانی برسم.
هاشمی همچنین در خصوص تصمیم خود مبنی بر خداحافظی از دنیای قهرمانی نیز گفت: من برای زندگی شخصی خود برنامه دارم، تصمیم دارم درسم را ادامه دهم و بیشتر در کنار خانواده ام باشم.
وی افزود: خیلی ها فکر می کنند که من دیگر توان قهرمان شدن در مسابقت جهانی را ندارم اما به جرائت می توانم ادعا کنم به راحتی توانایی حضور در 2 دوره دیگر رقابت های جهانی و کسب مدال طلا را دارم.
قهرمان ووشوی جهان یادآوری کرد: در این چند روز فدراسیون ووشو و خیلی های دیگر تلاش زیادی کردند تا مرا از تصمیم مبنی بر خداحافظی از دنیای قهرمانی منصرف کنند ولی من تصمیم خود را مبنی بر خداحاظی از دنیای قهرمانی گرفته ام.
هاشمی با بیان اینکه خداحافظی از دنیای قهرمانی به معنای کنار گذاشتن ووشو نیست، تاکید کرد: تصمیم دارم از این پس به عنوان مربی فعالیت کرده و ده ها مریم هاشمی دیگر برای آینده ووشوی ایران تربیت کنم.
وی در پایان از همه مربیان و مسئولان و همچنین خانواده خود که سال ها در کنار وی بوده و امکان موفقیتش را فراهم کردند، قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا