کتاب “عبور از صد چالش زندگی” رونمایی شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

کتاب “عبور از صد چالش زندگی” رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب “عبور از صد چالش زندگی” با حضور نویسندگان این کتاب، جمعی از مسئولان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، روز شنبه 15 مهر در کتابخانه مرکزی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در ابتدای برنامه، دکتر کورش محمدی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: از آنجایی که سیستم تعلیم و تربیت ما از درجه بالایی برخوردار نیست، بسیاری از رفتارها و کارکردهای ما تحت‌الشعاع نظام آموزشی قرار گرفته و چالش‌هایی را به وجود آورده است.

محمدی ادامه داد: در این راستا تألیف چنین کتاب هایی ضروری به نظر می‌رسد تا انسان‌ها را هنگام مواجهه با چالش‌های مختلف زندگی آماده کند و بداند در برخورد با آنها چه عکس‌العملی را نشان دهد.

سید محمد صادق سجادزاده، دبیر کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم بیان کرد: در این کتاب سعی شد تا 100 چالش ذهنی و شناختی در زندگی هر یک از ما به خوبی معرفی شود و در کنار شناخت دقیق علل شکل گیری هر چالش و مانعی، راه عبور از آن دست انداز نیز معرفی شود.

دکتر عابدی با اشاره به چالش های زندگی گفت: همه صد چالش ذکر شده در کتاب، در زندگی همه وجود دارد، در تمام عمر با این چالش‌ها روبه رو هستیم، امکان حذف آنها وجود ندارد و امکان تمام شدن چالش‌ها وجود ندارد. پس وجود این چالش‌ها و عدم عبور صحیح از آنها به زندگی لطمه می‌زند.

وی با بیان اینکه از این رو ما این چالش‌ها را به دست انداز تشبیه کرده‌ایم، ادامه داد:  دست اندازهایی که در مسیر خوب زندگی کردن پدیدار شده‌اند، سرعت خوب زندگی کردن را می‌گیرند و امکان حذف آنها نیست بلکه باید با احتیاط و دقت از آنها عبور کرد تا لطمه‌ای به وسیله نقلیه و ما وارد نیاید.

دکتر ایزدی در تکمیل صحبت دکتر عابدی گفت: وجود این چالش‌ها نشان دهنده نقطه ضعف ما نیست بلکه طبیعت زندگی انسانی اقتضای این چالش‌ها را دارد.

وی ادامه داد: در شرایطی که ابزارهای خوب زندگی کردن به کار گرفته می‌شود، وجود این چالش‌ها کمتر احساس می‌شود. وی افزود: یکی از ابزارهایی که همواره برای عبور موفق از این چالشها کارساز بوده، مراقبت است و مراقبت باعث می‌شود تا چشم‌ها به روی این چالش‌ها باز شوند.

در پایان نیز با حضور مسئولان کمیته فرهنگ روابط اجتماعی و خانواده و نویسندگان از کتاب “عبور از صد چالش زندگی” رونمایی شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا