رتبه اول پليس راه اصفهان در كاهش تصادفات فوتي جاده هاي روستايي كشور

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رتبه اول پليس راه اصفهان در كاهش تصادفات فوتي جاده هاي روستايي كشور

رئيس پليس راه استان با تقدير از همكاري و همراهي راهوران محله گفت: نتيجه اين تعاملات باعث شده تا براي چندمين سال دركاهش تصادفات فوتي جاده هاي روستايي كشور رتبه اول را كسب كنيم.

 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ” حسين پورقيصري” در همايش راهوران محله گفت: موضوع تصادفات فوتي در راه هاي كشور يكي از دغدغه هاي هميشگي مسئولان نيروي انتظامي بوده و به همين جهت در اتاق هاي فكر و انديشه ورزي بسياري كه در سطح كلان ناجا برپا شد ، مسئولان اين نيرو به اين نتيجه رسيدند كه بايستي اقداماتي را به صورت موازي در سطح كشور انجام دهند تا اين تصادفات كنترل شود.

وي به بخشي از اين اقدامات اشاره كرد و گفت: در اين رابطه طرح آموزشياري كردن صدور گواهينامه ، استفاده از همياران پليس با استفاده از ظرفيت كودكان و نوجوانان تا جلوي تخلفات پدران و مادرانشان را بگيرند، طرح پليس ياران جوان و فرهنگ ياران ترافيك با استفاده از ظرفيت معلمان و مربيان آموزش و پرورش به اجرا گذاشته شد و موفقيت هاي خوبي نيز به همراه داشت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: يك حلقه مفقوده هم در سطح جاده هاي روستايي وجود داشت كه براي پليس خيلي مهم بود به همين جهت ناجا به اين فكر افتاد تا از دهياران روستاها در قالب طرح راهوران محله ،استفاده كند چرا كه اين افراد مي توانستند به پليس در امر آموزش و فرهنگ سازي ترافيك روستاييان كمك كنند.

سرهنگ پورقيصري ، فرهنگ سازي، آموزش روستائيان، آشكارسازي وسايل نقليه با نصب برچسب ها، در نقاط حادثه خيز و شناسايي و رفع آنها را از جمله موارد همكاري راهوران محله با پليس راه استان عنوان كرد و گفت: هفته نيروي انتظامي فرصت مغتنمي است تا در اين هفته از زحمات اين عزيزان به نحو شايسته اي قدرداني كنيم.

وي افزود: در سطح استان هزار و 800 روستا وجود دارد كه 600 دهيار آنها را اداره مي كنند و اين عزيزان در زمينه آموزش كاربران آسيب پذدير مانند عابران پياده، راكبان موتورسيكلت، رانندگان تراكتورهاي كشاورزي و رانندگان وانت بارها و كساني كه در زمان تردد در جاده هاي روستايي پشت وانت ها سوار مي شوند به ما كمك كردند.

اين مقام انتظامي از كسب رتبه اول پليس راه استان در زمينه كاهش تلفات جاده هاي روستايي كشور در طي چند سال متوالي خبر داد و گفت: جا دارد از مديركل راهداري استان و مديركل امور روستايي استانداري كه به ما در رابطه با آموزش روستاييان كمك شاياني كردند تقدير و تشكر كنم..

رئيس پليس راه استان ابراز آميدواري كرد،انشااله به جايي برسيم كه هيچ گونه تصادف فوتي در جاده هاي روستايي استان نداشته باشيم و روزي با افتخار اعلام كنيم كه اگرچه تصادفات در جاده ها رخ داده اما در جاده هاي روستايي استان هيچ تصادف فوتي به وقوع نپيوسته است و آن روز با همكاري و تعامل تنگاتنگ راهوران محل دور نيست.

در اين همايش، از دهياراني كه به پليس راه در آموزش روستائيان كمك كردند و همچنين رانندگان نمونه با اعطاي لوح و هدايا تقدير به عمل آمد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا