لزوم تهیه امکانات برای رشد و بالندگی کودکان/کودکان سرمایه های بزرگ جامعه

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان:

لزوم تهیه امکانات برای رشد و بالندگی کودکان/کودکان سرمایه های بزرگ جامعه

شهردار اصفهان گفت: كودكان بايد در فضاي امن، سالم و شهري با هواي پاك زندگي كنند لذا بايد تمام مسئولان امكانات لازم را براي بالندگي اين سرمايه ها فراهم كنند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزي در ديدار مدير كل بهزيستي و جمعي از كودكان شهر که به مناسبت هفته جهاني كودك برگزار شد اظهار كرد:كودكان سرمايه هاي بزرگ براي جامعه آينده كشور هستند لذا بايد تمام مسئولان امكانات لازم را براي رشد اين سرمايه ها فراهم كنند.

وي خطاب به كودكان گفت: شما در آينده كليد دار و سكاندار شهر و مملكت هستيد.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا از کودکان به عنوان آینده‌سازان نام برده می‌شود و از میان آن‌ها رئيس جمهور،شهرداران و نمايندگان شورا و مجلس برگزيده مي شوند.

شهردار اصفهان با تاكيد بر تقويت هوش هيجاني كودكان ادامه داد:در مهد كودك ها شخصيت كودكان شكل مي گيرد بنابراين نقش مربيان در اين زمينه بسيار ارزشمند است.

وي با اشاره اینکه وقوع دو جنگ جهاني در دنيا و وارد شدن آسيب به كودكان در طي جنگ ها بيان كرد: به همين دليل سازمان ملل متحد در قالب انجمن حمايت از كودكان چارچوبی برای حمایت و دفاع از کودکان فراهم نمود تا اقداماتي براي حفظ و نگهداري و حمايت از كودكان انجام شود.

نوروزي اضافه كرد: كنوانسیون هاي متعدد و ميثاق نامه هايي براي حقوق کودکان در دولت ها به امضا رسيده و ايران نيز در سال 72 نيز به اين ميثاق نامه پيوسته است.

وي با بيان اين كه كودكان بايد در فضاي امن، سالم و شهري با هواي پاك زندگي كنند بيان كرد: كودكان بايستي در شهري شاداب به دور از افسردگي رشد و پرورش يابند تا زمينه بالندگي و شكوفايي آنها فراهم شود.

شهردار اصفهان توصيه كرد: نبايد تكنولوژي ها و فن آوري هاي جديد، آينده كودكان را به مخاطره بياندازد چرا كه در حال حاضر آسيب ها و خطرات متعددي كودكان را تهديد مي كند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از انتخاب دكتر نوروزي به عنوان شهردار اصفهان تصريح كرد: براي رشد كودكان شهر نياز به سياستگذاري و برنامه ريزي هاي مدون و قابل عملياتي داريم.

سعید صادقی به برنامه این اداره کل برای معرفی اصفهان بعنوان شهر دوستدار كودك اشاره کرد و یادآور شد: اداره کل بهزیستی استان اصفهان در تلاش است تا به همراه نهادهاي ديگر از جمله شهرداري در قالب مشاوره، برنامه‌ریزی، همکاری و همیاری خدمات و برنامه‌ریزی‌های بهتری را برای احقاق حقوق کودکان انجام دهد.

وی تاكيد كرد: كودكان نياز به فضاهاي امن، حمل و نقل و هواي پاك و سالم، و فضا هاي تفريحي دارند و حتي كودكان كار و حاشيه شهر نيز بايد از اين فضا ها بهره ببرند.

مدير كل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: شهرداري مناطق مي توانند با استفاده از ظرفيت هاي موجود در حوزه‌های فرهنگ ترافیک، حقوق شهروندی، مبانی دینی و آموزه‌های ملی و مذهبی، پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و فرزند پروري كلاس هاي آموزشي برگزار كنند چراکه استعداد دریافت آموزش‌ توسط کودکان بسیار بالاست.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر لزوم اختصاص گوشه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های هر ارگان به کودکان بیان داشت: ضروری است تا همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بخشی از فعالیت‌های خود را در راستای حمایت از حقوق کودکان اختصاص دهند.

گفتني است؛ اين ديدار صميمانه با قرائت دسته جمعی سوره حمد و خواندن سرود جمهوري اسلامي توسط کودکان حاضر شروع شد. در ادامه 5 كودك به نمايندگي كودكان شهر اصفهان خواسته ها و مطالبات خود را از شهردار از جمله نياز به هواي پاك، جاري شدن آب در زاينده رود، ايجاد مسيرهاي دوچرخه سواري براي كودكان و ايجاد پارك هاي امن و سالم در سطح شهر بيان كردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا