پليس اصفهان، 800 ميليارد ريال اموال مسروقه را به صاحبانشان بازگرداند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

پليس اصفهان، 800 ميليارد ريال اموال مسروقه را به صاحبانشان بازگرداند

فرمانده انتظامي استان گفت: در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري مبني بر توجه خاص به استرداد اموال مسروقه، طي شش ماهه امسال بيش از 800 ميليارد ريال اموال مسروقه توسط ماموران پليس استان كشف و به صاحبانشان بازگردانده شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سردار “مهدی معصوم بیگی” در دیدار با آیت الله” طباطبایی نژاد”  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهراصفهان، با اشاره به گستره ماموریت پلیس از مرزها تا عمق شهرها اظهار کرد: علاوه بر این، نوع ماموریت نیز دشوار بوده و با خطرات بسیاری همراه است.

وی در ادامه افزود: ماموریت های پلیس در کشور ما بر دو نوع است که نوع اول آن، ماموریت های ذاتی پليس است كه در قانون تعريف شده و نوع ديگر كمك به كاركردهاي ديگر دستگاه ها و سازمان ها است .

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای مثال اگر اقتصاد یا فرهنگ کشور دچار آسیب باشد؛ سر ریز این مشکلات بر تعداد ماموریت های نیروی انتظامی می افزاید.

این مقام انتظامی بیان داشت: رفع این مشکلات نیاز به تلاش شبانه روزی پلیس دارد و امنیت نیز مانند اکسیژن باید به طور مداوم در اختیار مردم قرار بگیرد.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: در استان اصفهان به لطف خدا، دعای مراجع محترم و تلاش مردم و نیروهای انتظامی، وضعیت امنیت مناسبی حاکم است و جزو استان های امن کشور محسوب می شود.

وی به موفقيت هاي اين فرماندهي در شش ماهه امسال اشاره كرد و اعلام داشت:  از ابتدای سال تا کنون 83 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان منهدم شده که برخی از آن ها بسیار پیچیده و گسترده بودند و در این مسیر، 13 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان افزود: همچنین 133 باند سارقان شناسایی شده و منهدم شدند و در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري مبني بر توجه خاص به استرداد اموال مسروقه، طي اين مدت  بيش از 800 ميليارد ريال اموال مسروقه توسط ماموران پليس استان كشف و به صاحبانشان بازگردانده شده است.

این مقام انتظامی اذعان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب ، کار را با جدیت دنبال کردیم و در اين رابطه  600 ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق کشف و تعدادي از باند ها و شبكه هاي دانه درشت تهيه وتوزيع كالاهاي قاچاق را شناسايي و با آنها برخورد هاي قانوني انجام شد  .

سردار معصوم بیگی گفت: در حوزه برقراری نظم و امنیت اجتماعات و خصوصا در دو ماه اخیر به دلیل برپايي مراسم هاي  مهمي مانند همايش بين المللي پیرغلامان اباعبدالله الحسين(ع) ، تشییع ميليوني پيكر  شهید حججی و همايش  قالی شویان اردهال كاشان و همچنين برپايي عزاداري هاي دهه اول ماه محرم ، امنیت اين مراسم ها با ياري خداي متعال به نحو احسن برقرار شد.

وی تاکید کرد: اتفاق خوب امسال، استفاده از ظرفیت مردم و انتخاب دو هزار نفر به عنوان همیارمحرم و آموزش آن ها بود که وظيفه  نظم هیئت هاي عزاداري  را به عهده گرفتند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در حوزه های عفاف و حجاب که مطالبه آحاد مردم و مومنین است؛ رویکرد اول ما  ایجابی و تذکر لساني خواهد بود اما در اين ميان از برخورد با با باندهای فساد و مروجان مسايل انحرافي به طور وي‍ژه و قاطعانه برخورد مي كنيم .

فرمانده انتظامی استان افزود: در درون سازمان، بحث توانمندی کارکنان و تمرکز ما بر آموزش و تقویت بصیرت دینی و انقلابی کارکنان است و در اين رابطه کلاس های عقیدتی، حفظ قرآن، بصیرت افزایی و نظیر آن برگزار شده و معتقدیم که شدت آسیب کارکنان به دلیل سختی کار خطرناک است و باید با این گونه برنامه ها نيروهاي خود را در برابر آسيب ها و تهديدات مصون كنيم.

سردار معصوم بیگی اعلام داشت: رهبر معظم انقلاب در 26 شهریور و در دانشگاه پلیس در فرمایشات خود لطف بسیاری به پلیس داشتند و فرمودند که اقتدار و مهربانی را در کنار هم داشته باشید و این در راس امور ما قرار دارد.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان میدهد فقط سه درصد مردم میل به بزهکاری دارند و بر همین اساس، پلیس با 97 درصد جامعه با عطوفت رفتار خواهد کرد و اقتدار خود را با قدرت تمام برای سه درصد تبهکار صرف خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان سرباز ولایت و خدمتگذار مردم، آمادگی لازم برای خدمت به این مردم شهید پرور را دارد و در این راه نیازمند دعای خیر و ارشاد علما است.

این مقام انتظامی متذکر شد: در هفته های اخیر، قرارگاه اقدام و عمل در فرماندهی انتظامی استان تاسیس شده و ماموریت آن، تجمیع ظرفیت های موجود و پیوند آن با ظرفیت های بیرونی نیروی انتظامی به منظور انجام ماموریت های گسترده نظیر طرح ذوالفقار 1 است.

سردار معصوم بیگی اعلام کرد: در طرح ذوالفقاريك كه اخيراً در قرارگاه عملياتي اقدام و عمل آماده و به اجرا گذاشته شد  حدود يك تن و 500 كيلو گرم انواع مواد مخدر، 350 میلیارد ريال انواع كالاي قاچاق  و 90 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان در پايان تصریح کرد: این قرارگاه کاملا دائمی است و گام بعدی، فعال شدن آن در پنج شهرستان دیگر و نهایتا در کل استان راه اندازي خواهد شد تا انشاء اله با تجميع ظرفيت هاي درون و برون سازمان بتوانيم نظم و امنيت استان را ارتقاء بدهيم .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا