آغاز مرحله نخست تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

آغاز مرحله نخست تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان

 مرحله نخست سی و دومین تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در مسیر تبریز – ارومیه با حضور رکابزنان 9 تیم خارجی و 5 تیم داخلی صبح یکشنبه آغاز شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، رکابزنان در این مرحله مسافت حدود 141کیلومتری را از مقابل ساختمان شهرداری تبریز به مقصد پارک الغدیر ارومیه رکاب می زنند.
دوچرخه سواران در طول مسیر دو خط امتیازی و یک خط کوهستان را در پیش خواهند داشت. در طول مسیر تبریز به ارومیه رکابزنان حداکثر ارتفاع 1712 متر و حداقل 1282 متر را تجربه خواهند کرد.
5 تیم داخلی شامل سپاهان اصفهان، شهرداری تبریز، پیشگامان کویر یزد، تیم ملی جمهوری اسلامی ایران، تیم ملی ارتش و نیز 9 تیم از کشورهای ژاپن (2 تیم)، بحرین، قزاقستان، آلمان، کویت، استرالیا، هلند و بلژیک در این دوره از تور آذربایجان حضور دارند.
سی ودومین دوره تور بین المللی نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران – آذربایجان 16 تا 21 مهر ماه در مجموع به مسافت 1010 کیلومتر در 6 مرحله در مسیر استان های آذربایجان غربی ، اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
مسیر تبریز – ارومیه به دلیل وجود دریاچه ارومیه زیبایی خاصی به این مرحله از تور می دهد و رکابزنان لحظات بسیار خوبی را در پیش خواهند داشت.

** استاندار: تور دوچرخه سواری آذربایجان نماد توسعه ورزشی است
استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به سی و دومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان، این رقابت‌ها را نماد توسعه ورزشی کشورمان دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری این تور، با شادی و نشاط برای شرکت‌کنندگان و مردم استان همراه باشد.
به گزارش ایرنا، در پیام روز یکشنبه مجید خدابخش آمده است: استمرار بیش از سه دهه گردهمایی رکاب‌زنان توانمند جهان در آذربایجان شرقی، نشانه ارج و اهمیتی است که مردمان این دیار کهن برای ورزش و تندرستی قائل هستند.
اکنون سی و دومین دوره تور دوچرخه‌سواری آذربایجان با کوله‌باری از تجارب و خوش‌نامی در سطح جهانی، به تور نیمه‌حرفه‌ای 1-2 ارتقا یافته که این پیشرفت مهر تأییدی بر اهمیت و جایگاه استان در برگزاری مسابقات ورزشی و به خصوص این رقابت باسابقه است.
بی‌شک برگزاری سی و دومین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان، در آستانه رویداد بزرگ تبریز 2018، برگ زرین دیگری بر کارنامه ورزش ایران و آذربایجان افزوده و پیام نشاط و سرزندگی را بین ورزشکاران و دوچرخه‌ سواران به ارمغان خواهد آورد.
اطمینان داریم به یاری خداوند متعال بار دیگر استان آذربایجان شرقی از این آزمون ارزشمند سربلند بیرون آمده و تبریز به‌عنوان شهر اولین‌ها همچنان خواهد درخشید.
تردیدی نیست برگزاری تورهای ورزشی و از جمله آن‌ها تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان علاوه بر گسترش پیام صلح و دوستی و تقویت ارتباطات فرهنگی بین دولت‌ها و ملت‌ها، می‌تواند به‌ عنوان عامل مؤثر در گسترش روابط اقتصادی استان با سایر کشورها عمل نموده و ارزش افزوده چشمگیری را عاید اقتصاد کشور و استان آذربایجان شرقی نماید.
امید بسیار داریم مردم ورزش دوست ایران و به‌ویژه مردم تلاشگر آذربایجان شرقی، مسئولان و دست‌اندرکاران این رویداد مهم، در برگزاری یکی از قدیمی‌ترین تورهای دوچرخه‌سواری آسیا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
باشد تا از رهگذر موفقیت‌های فرزندان این کشور در عرصه‌های معتبر ورزشی، اعتماد به نفس، عزت روزافزون، گسترش فرازهای اخلاقی، تعمیق معنویت و بزرگ‌منشی را در کنار تندرستی و جسم سالم به ارمغان آوریم.
استاندار اذربایجان شرقی ضمن خیرمقدم به تمامی میهمانان، ورزشکاران داخلی و خارجی، مربیان، مسئولین و همهٔ دست‌اندرکاران برگزاری سی و دومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان، از درگاه خداوند متعال برای تمامی حاضران در این تورنمنت بین‌المللی، موفقیت آرزو و اظهار امیدواری کرده است: این رویداد مهم ورزشی با شور و شکوه فراوان، شادی و نشاط و همراه با خاطرات خوش و به‌یادماندنی به سرانجام برسد.
اولین مرحله مسابقه تور بین المللی ایران – آذربایجان امروز به مسافت حدود 141 کیلومتر در مسیر تبریز به ارومیه شروع می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا