همكاري ذوب آهن اصفهان با شركت هاي اروپايي توسعه يافته است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

همكاري ذوب آهن اصفهان با شركت هاي اروپايي توسعه يافته است

با توجه به شرايط خوب ذوب آهن در صادرات ، توليد ، اصلاح ساختار مالي ، افزايش ‌ارزش سهام ، كاهش قيمت تمام شده و همچنين پروژه هاي مهم پيش رو ، با مهندس صادقي مديرعامل شركت ، گفتگو نموديم كه در پي مي آيد :

مديرعامل ذوب آهن به پروژه هاي در دست اقدام اين شركت اشاره نمود و گفت : در فاز اول جهت اصلاح ساختار فنی شرکت نسبت به تعریف طرحهاي مرتبط با کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وري در سطح شرکت شامل اصلاح ضریب HMR در کنورترها، اجراي سیستم پرعیار سازي و تبدیل آن به گندله کوره بلند جهت شارژ به عنوان سنگ آهن درشت دانه در کوره بلند و اجراي پروژه تزریق  پودر زغال به کوره بلندها (PCI) مبتنی بر استفاده حداکثري از ظرفیت موجود واحدها و ایجاد توازن در خطوط مختلف تولید اقدام گردیده است.

وي تصريح كرد : انجام این طرح ها سالانه بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد می نماید. در فاز دوم نیز مطابق مطالعات انجام شده در قالب نقشه راه شرکت ، ذوب آهن اصفهان به تولید اقتصادي 5 میلیون تن در سال با در نظر گرفتن ایجاد تنوع و افزایش ارزش افزوده در محصولات تولیدي، نائل می آید.

مهندس صادقي اظهار داشت : برنامه ريزي و انجام اقدامات مورد نياز به منظور تولید 3 میلیون و 600 هزار تن فولاد با انجام بهينه سازي و تعميرات مورد نياز يكي از اهداف فعلي ذوب آهن اصفهان مي باشد در اين راستا برنامه تكميل تعميرات اساسي كوره بلند شماره 1 در حال پيگيري و انجام است. همچنین اقدامات ديگري از جمله احداث واحدهاي گندله سازي ، توسعه و به ظرفيت رساني واحد توليد آهن اسفنجي ،‌ افزايش يك كنورتور يا كوره قوس الكتريكي به بخش فولادسازي و … در حال انجام و تكميل است .

مديرعامل ذوب آهن به موفقيت اين شركت در صادرات محصول به كشورهاي اروپايي و تلاش در جهت جذب سرمايه اشاره نمود و گفت : كيفيت محصولات ذوب آهن به ويژه براي مشتريان اروپايي در سال هاي نه چندان دور باعث شده بود كه حتي در دوران تحريم نيز بسيار پيگير خريد از ذوب آهن باشند ولي روش پرداخت معمول در اروپا ( اعتبارات اسنادي ) و چالشهاي ناشي از تحريم هاي بانكي مانع به سرانجام رسيدن مطلوب كار بوده است . بعد از تفاهم انجام شده ( برجام ) اين همكاري ها شكل جدي تري به خود گرفت به طوري كه هم اكنون تنها در بخش آف تيك ( تامين مالي با ضمانت صادرات ) پنج شركت از كشورهاي اتريش ، ايتاليا ، هند و دو شركت از آلمان خواهان همكاري با ذوب آهن اصفهان هستند و درخواست خريد محصولاتي چون چدن ، شمش و ساير محصولات ذوب آهن اصفهان را در اين قالب را دارند.

ضمن اينكه وجود معادن مواد اولیه ي تولید فولاد، انرژي و نیروي انسانی متخصص، همچنین دسترسی به آب هاي آزاد از جمله مزیت هاي سرمایه گذاري براي تولید محصولات صنایع معدنی و فولادي درایران می باشد. در این خصوص انجام مذاکره با سرمایه گذارنی از کشور چین و آلمان به منظور جذب سرمایه جهت تامین مواد اولیه و اجراي طرح هاي توسعه اي شرکت در حال انجام می باشد

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا