۸۴۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین در مهران پیش بینی شد

پایگاه خبری ارک خبر-ایلام:

استاندار ایلام:

۸۴۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین در مهران پیش بینی شد

استاندار ایلام گفت: ۸۴۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین در مهران پیش بینی شده است.

به گزارش ارک خبریه نقل ازمهر، محمدرضا مروارید امروز در نشست ستاد سوخت اربعین استان در مرز مهران با حضور معاون وزیر راه و رئیس سازمان جمل و نقل جاده ای کشور گفت: مرز مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور در طول اربعین از آمادگی کامل برای استقبال از زوار اربعین برخوردار است.

وی با بیان اینکه علاوه بر طرح های حمل ونقل در زمینه طرح های زیر ساختی نیز پیشرفت های خوبی در استان داشته ایم، افزود: امسال  ۸۴۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین حسینی در مهران پیش بینی شده است.

مروارید افزود: از مجموع مسیر ۱۰۵ کیلومتری ایلام تا مرز مهران حدود ۷۵ کیلومتر تا اربعین حسینی چهار بانده می‌شود و تنها ۳۰ کیلومتر باقی می‌ماند که امکان افتتاح آنها در سال جاری وجود ندارد ولی بدون شک در اربعین ۹۷ شاهد راه اندازی و چهار بانده کردن این مسیرها نیز خواهیم بود.

بررسی وضعیت پارکینگ ها وترمینال برکت، سیستم روشنایی مسیر و پارکینگ ها و میزان پیشرفت مسیر ایلام ، مهران تامین برق و  آب و اسکان و ذخیره سازی سوخت از مهم ترین مباحث نشست بررسی وضعیت راه و پایانه مرزی مهران بود.

مسیر ایلام-مهران در حال چهار بانده شدن است و طبق گفته مسئولان بیش از ۷۰ درصد این طرح تا اربعین سال جاری مورد استفاده قرار می گیرد.

اما یکی از مهمترین پروژه راهسازی در حوزه زیرساخت های اربعین که به عنوان محور جایگزین ایلام-مهران از آن طی سال های گذشته استفاده شده و امسال هم مسئولان قطعا در مواقع ترافیک های بسیار طولانی از آن استفاده می کنند، محور ایلام-ملکشاهی-مهران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا