رعايت محدوده هاي طرح تفصيلي، خط قرمز كميسيون ماده 5 براي طراحان / بررسي طرح معماري كارخانه بافناز اصفهان با توجه به طرح تفصيلي

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رعايت محدوده هاي طرح تفصيلي، خط قرمز كميسيون ماده 5 براي طراحان / بررسي طرح معماري كارخانه بافناز اصفهان با توجه به طرح تفصيلي

صدور پروانه بر اساس چيزي غير ازمصوبات كميسيون ماده 5 با روح نظم و انضباط شهري وكاري كه اين كميسيون براي شكل گيري اين نظم در حال انجام آن است سازگاري ندارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان، در جلسه كميسيون ماده 5 اين هفته كه به رياست محمد علي طرفه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و باحضور حجت اله غلامي مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان وديگر اعضا برگزار شد طرح معماري6 / 5 هكتار از اراضي كارخانه بافناز مورد بررسي قرار گرفت .

محمد علي طرفه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري با توجه به عدم مطابقت پروانه صادره براي اراضي اين كارخانه با مصوبات كميسيون ماده 5 ، طرح تفصيلي و بازنگري گفت : قطعا شهرداري ها قبل از دريافت مصوبات كميسيون ماده 5 نبايد اقدام به صدور پروانه ساختماني كنند.

وي در ادامه در رابطه با طرح ارايه شده گفت : در بحث كميسيون ماده 5 مستندات  قانوني وجود دارد كه همه موظف به رعايت آن هستند كه يكي از آنها طرح تفصيلي و بازنگري است كه بايد بر اساس آن عمل شود و ديگري طرح حريم ارتفاعات خيابان چهار باغ است كه ميراث فرهنگي آن را تعيين مي كند و پروانه صادر شده براي اراضي بافناز با اين مصوبات مطابقت ندارد و بايد طرح اصلاحي بر اساس مصوبات كميسون ماده 5 ارايه و مجددا مورد بررسي قرار گيرد.

حجت اله غلامي مدير كل راه و شهرسازي استان اصفهان نيز در اين مورد گفت : به عنوان يك كار اساسي و مهم در سطح شهر بايد مشخص شود كه وقتي مصوبات كميسيون ماده 5 به صراحت نكته اي را بيان و ابلاغ مي كند پروانه هاي صادره بر اساس همان مصوبات صادر شود و كاري غير از آن خلاف مقررات است .

وي در ادامه گفت : صدور پروانه بر اساس چيزي غير از مصوبات كميسون ماده 5 با روح نظم و انضباط شهري و كاري كه اين كميسون براي شكل گيري اين نظم در حال انجام آن است سازگاري ندارد.

با توجه به عدم رعايت 1.2 هكتار فضاي سبز عمومي در اين طرح غلامي گفت : خرد كردن فضاي سبز عمومي و پخش كردن آن در لابه لاي فضاهاي طراحي شده  و كم كردن از مساحت آن كاري غير منطقي است و وقتي طرح تفصيلي يك پلاني را مشخص مي كند بايد در چارچوب همان پلان حركت كرد و طراحان نيز بايد در چارچوب مصوبات كميسون ماده 5 وطرح تفصيلي طرح ارايه دهند و هر كجا از اين محدوده عبور شود بايد خط قرمزي بر روي آن كشيد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا