مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان: پسماندهای الکترونیکی سمی و خطرناک هستند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:پسماندهای الکترونیکی سمی و خطرناک هستند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی دارای مواد مضر و سمی هستند از همین رو جز مواد خطرناک محسوب می شوند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان،امیر حسین کمیلی اظهارکرد: پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی جزء پسماندهای خطرناک هستند و به دلیل اینکه در این مواد فلزات سنگین و گازهای خطرناک به کار رفته، رها کردن آنها در طبیعت باعث آلودگی زیست محیطی و شیوع بیماری های صعب العلاج می شود.

وی با اشاره به اینکه لامپ های کم مصرف، گوشی های موبایل و تلویزیون ها جزء پسماندهای الکتریکی است که در تولید آنها از مواد شیمیایی و سمی استفاده می شود، افزود: در درون پسماندهای الکتریکی نیز گازهایی وجود دارد که به محض شکسته شدن متصاعد شده و بسیار خطرناک است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان عنوان کرد: رهاسازی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در طبیعت باعث آلودگی خاک، آب و محیط زیست و همچنین موجب شیوع بیماری های صعب العلاج در شهروندان می شود.

کمیلی اضافه کرد: شهروندان باید اینگونه پسماندها را جداگانه در منزل نگهداری کنند و به خودروهای جمع آوری پسماند یا ۸۰ ایستگاه ثابت دریافت پسماند شهر اصفهان تحویل دهند تا به صورت بهداشتی مدیریت و خنثی سازی شده و از آلودگی آب و هوا و خاک جلوگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا