معلمانی «فکور» بجای معلمانی «ماهر» تربیت می‌کنیم

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

رئیس دانشگاه فرهنگیان تبریز خبر داد:

معلمانی «فکور» بجای معلمانی «ماهر» تربیت می‌کنیم

 رئیس دانشگاه فرهنگیان تبریز گفت: تلاش می‌کنیم برخلاف گذشته معلمانی فکور بجای معلمانی ماهر تربیت کنیم.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، رحیم بدری عصر دوشنبه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌محور است و براساس اسنادبالادستی هیچ آموزگاری وارد آموزش و پرورش نمی‌شود مگر اینکه از دانشگاه فرهنگیان رشد کند.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان استان ما از پردیس دختران و پسران تشکیل شده است. دانشگاه ما قطب علوم پایه شمالغرب کشور شده است و نیروهایی که تربیت می‌شود در این منطقه از طریق دانشگاه ماست.

بدری تصریح کرد: ۶۰۰ نفر امسال در دو پردیس ما فارغ‌التحصیل شده و به عنوان نومعلم وارد آموزش و پرورش می‌شوند. همچنین ۱۹۰ نفر لیسانس‌ها و فوق‌لیانس‌هایی که در دانشگاه ما دوره دیده‌اند جذب آموزش و پروش می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهگیان تبریز گفت: برنامه ملی تربیت معلم در ۱۵ رشته آموزشی تصویب شده است. معلمی که با سند ملی تعلیم و تربیت آشناست در آموزش و پرورش مشغول می‌شود.

وی اعلام کرد: هدف ۴ ساله ما این است که معلم فکور بجای معلم ماهر تربیت کنیم. جلوه این معلمان فکور در تک تک برنامه‌هایمان نمایان است.

بدری خبر داد: در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی براساس سند آموزش و پروش ۱۷ واحد دانشجویان ما تعلیم و تربیت اسلامی و. اخلاق حرفه‌ای آموزش دیده‌اند که خروجی بسیار خوبی دارد.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: تمام دانشجویان ما موظفند خط تحریری را بیاموزند و بعد وارد آموزش و پرورش شوند. همچنین در حوزه پژوهش نیز به ندرت پیدا می‌شود دانشجویی که مقاله علمی-پژوهشی در همایش‌ها نداشته باشد.

وی افزود: فضایی در شان و منزلت معلم در دانشگاه ایجاد کرده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به فضای سبز و ساحتمان مناسب اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تبریز خاطرنشان کرد: برنامه داریم در سال آتی در رشته‌ آموزش ریاضی و فیزیک در مقطع ارشد در خدمت دانشجویان باشیم.

بدری همچنین خبر داد: در ۲ سال اخیر ۱۷ هیئت علمی جذب دانشگاه فرهنگیان استان شده‌ است. چهره دانشگاه با حضور نیروهای انسانی متخصص جدید و قدیم بهتر شده و مهارت‌ه افزایش یافته است.

وی در پایان بیان کرد: دغدغه ما این است که معلمان جدیدی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند دچار حالت بی‌هویتی و سستی شوند. نباید معلمان در فرهنگ سنتی تحلیل یابند. اگر بتوانیم شور نومعلمان را حفظ کنیم شاهد موفقیت‌های بزرگ خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا