دریافت نخستین نشان جهانی والیبال ایران / برج ایفل فرو ریخت/ طلسم‌شکنی والیبالیست ها در سرزمین آفتاب

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان – ژاپن

دریافت نخستین نشان جهانی والیبال ایران / برج ایفل فرو ریخت/ طلسم‌شکنی والیبالیست ها در سرزمین آفتاب

 

تیم ملی والیبال کشورمان با پیروزی مقابل فرانسه در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانان بزرگ جهان، توانست نخستین نشان جهانی خود را در این رشته به دست آورد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازفارس، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانان بزرگ جهان از ساعت 10:10 امروز در شهر اوساکا برابر فرانسه، قهرمان لیگ جهانی قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 38 بر 36 ، 25 بر 23 ، 22 بر 25 ، 27 بر 25 و 15 بر 11 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ایران پیش از این موفق به شکست فرانسه نشده بود و این بار توانست طلسم‌شکنی کند. با این نتیجه مدال برنز شاگردان کولاکوویچ قطعی شد و اگر ژاپن بتواند از سد برزیل عبور کند که البته خیلی بعید به نظر می‌رسد ایران می‌تواند در جایگاه دوم بماند.

تیم ملی والیبال ایران پیش از این مسابقه توانسته بود ایتالیا و آمریکا، تیم‌های دوم و سوم المپیک و همچنین ژاپن، میزبان مسابقات را شکست دهد و برابر برزیل، قهرمان المپیک هم نتیجه را واگذار کرد.

برای شروع این مسابقه ایگور کولاکوویچ سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سامان فائزی، مهدی مرندی (دریافت) و مصطفی حیدری (توپ‌گیری) انتخاب کرد.

** ست اول؛ 38 بر 36 ‌به سود ایران

تیم فرانسه بازی را بسیار بهتر از ایران آغاز کرد. در وقت استراحت اول نتیجه بازی 8 بر 5 به سود آنها بود و در وقت استراحت دوم هم 16 بر 13 از ایران پیش بودند، اما شاگردان کولاکوویچ پا پس نکشیدند و توانستند در شرایطی که 21 بر 16 از حریف عقب بودند در امتیاز 24 بر 24 بازی را به تساوی بکشانند. پس از آن هر دو تیم با تمرکز بالایی کار را دنبال کردند تا اینکه در امتیاز 34 بر 34 تیلی، سرمربی فرانسه درخواست وقت استراحت کرد. ست نخست در نهایت با نتیجه 38 بر 36 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

** ست دوم؛ 25 بر 23 به سود ایران

تیم ایران در شروع ست دوم عملکرد بهتری نسبت به حریف قدرتمند خود داشت. شاگردان کولاکوویچ که برد و باخت در این مسابقه تاثیری در از دست رفتن جایگاه سومی‌شان نداشت با ریسک بالا کار کردند و شرایط برای فرانسوی‌ها سخت شد. در شرایطی که ایران 16 بر 12 از فرانسه پیش بود، اما شاگردان تیلی تسلیم نشدند و در امتیاز 22 بازی را به تساوی کشاندند. جواد معنوی‌نژاد که از ستاره های تیم ایران در این مسابقه بود در اواخر ست دوم عملکرد درخشانی داشت و موجب شد تا تیم ایران ست دوم را با نتیجه 25 بر 23 به سود خود تمام کند.

** ست سوم؛ 25 بر 22 به سود فرانسه

در شروع ست سوم فرانسوی‌ها بازهم با قدرت کار را آغاز کردند، اما شاگردان کولاکوویچ مصمم بودند که فرانسه را با قاطعیت شکست دهند، چراکه پیش از این ایران هیچ گاه نتوانسته بود این تیم را مغلوب کند. قهرمان لیگ جهانی نتیجه بازی را 16 بر 13 به سود خود کرد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. شاگردان تیلی اصلاً دوست نداشتند که بازی را 3 بر صفر به شاگردان کولاکوویچ واگذار کنند، اما تیم ایران با عملکرد خوب خود توانست نتیجه بازی در امتیاز 16 به تساوی بکشاند. در ست سوم هم دو تیم پایاپایی پیش رفتند، اما در نهایت این تیم فرانسه بود که توانست حریف خود را شکست داده و کار را به ست چهارم بکشاند.

** ست چهارم؛ 27 بر 25 به سود فرانسه

در شروع ست چهارم بازهم این محمدجواد معنوی‌نژاد بود که داد ایران رسید. در شرایطی که ایران 4 بر 3 از حریف عقب بود او توانست با سرویس‌های خوب خود نتیجه بازی 6 بر 4 به سود ایران کند. موسوی دیگر بازیکنی بود که توانست امتیاز سرویس مستقیم از فرانسه بگیرد تا تیم‌ها در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول بروند.  فرانسوی‌ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند با تمام توان پشت خط سرویس قرار می‌گرفتند که همین امر موجب شد در امتیاز 15 بازی به تساوی کشیده شود. پس از آن هم در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. پس از این وقت استراحت فرانسوی‌ها بهتر ظاهر شدند و در امتیاز 17 بر 16 به سود فرانسه کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه و در امتیاز 21 بر 18 به سود فرانسه بازهم کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. تیم‌ها در امتیاز 25 به تساوی رسیدند، اما در نهایت این ست با برتری فرانسوی‌ها خاتمه پیدا کرد.

** ست پنجم؛ 15 بر 11 به سود ایران

در این ست ایران شروع بهتری داشت. در امتیاز 4 بر 2 به سود ایران سرمربی فرانسه درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود. برتری تیم ایران حفظ شد تا تیم‌ها در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران جای خود را در زمین مسابقه تغییر دهند. در ادامه ایران موفق شد با دفاع روی تور و حملات سرعتی از حریف پیشی بگیرد و در نهایت با نتیجه 15 بر 11 این ست را از آن خود کند.

پیش از این در کارنامه بازی‌های رسمی دو تیم پنج مسابقه وجود داشت که فرانسوی‌ها در همه آنها فاتح میدان بودند از جمله دو دیدار در مسابقات قهرمانی جهان 2014 لهستان به چشم می‌خورد که فرانسوی‌ها چه در مرحله گروهی دور مقدماتی و چه در دور دوم این بازی‌ها، توانستند هر دو بار با نتایج 3 بر یک و 3 بر 2 تیم ملی ایران را شکست دهند؛ البته دو تیم دو بار در سال 2016 در فرانسه در آستانه مسابقات انتخابی المپیک ریو هم دو بازی تدارکاتی در خاک این کشور داشته اند که در آن دو بازی نیز فرانسوی ها با نتایج سه بر یک و سه بر صفر پیروز شده‌اند.

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان در گروه مردان با حضور تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از 21 تا 26 شهریورماه برگزار می‌شود. ملی‌پوشان کشورمان در دو دوره قبلی جام قهرمانان بزرگ جهان (2009 و 2013) در این رقابت‌ها شرکت کردند که به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های پنجم و چهارم شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا