کره شمالی موشک جدیدی را به سمت ژاپن شلیک کرد/واکنش سئول و توکیو

پایگاه خبری ارک خبر-کره جنوبی:

بامداد امروز؛

کره شمالی موشک جدیدی را به سمت ژاپن شلیک کرد/واکنش سئول و توکیو

منابع وابسته به ارتش کره جنوبی از آزمایش موشکی جدید کره شمالی که از منطقه ای در پایتخت این کشور به سوی شرق شلیک شده است، خبر دادند.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، ارتش کره جنوبی امروز جمعه از شلیک موشک از سوی کره شمالی که نوع آن را اعلام نکرد از پیونگ یانگ به سوی شرق خبر داد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که صبح امروز به وقت محلی کره شمالی یک موشک را از منطقه سونان در پایتخت کره شمالی به سوی شرق شلیک کرده است. این موشک با عبور از فراز جزیره هکایدو مسافت ۳۷۰۰ کیلومتری را طی کرده و بیشترین ارتفاع آن ۷۷۰ کیلومتر بوده است.

خبرگزاری کره جنوبی(یونهاپ) از مقامات کره جنوبی خواست که نشست فوق العاده امنیت ملی به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی برگزار کنند.

تلویزیون ژاپن نیز درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی هشدار داد و از ساکنان استان های شمال شرقی خواست که به پناهگاهها بروند و احتیاطات لازم را به عمل آورند.

دولت ژاپن نیز ضمن تایید آزمایش موشکی جدید کره شمالی اعلام کرد: موشک شلیک شده از فراز ژاپن عبور کرده است. این اقدامات تحریک آمیز است و نمی توان آنرا از جانب پیونگ یانگ تحمل کرد.

یوشیدا سوگا دبیر ارشد کابینه ژاپن اعلام کرد: موشکی که درساعت ۶:۵۷ صبح به وقت ژاپن شلیک شده است از فراز هکایدو عبور کرده است و در ساعت ۷:۰۶ صبح ساحل شرقی کیپ اریمو در شمال کشور فرود آمده است.

وی افزود: ژاپن اقدامات مناسب را در زمان مقتضی در سازمان ملل و دیگر اماکن انجام خواهد داد و در ارتباط قوی با آمریکا و کره جنوبی خواهد بود.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز خواستار نشست فوری شورای امنیت به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی شد.

از سوی دیگر منابع وابسته به ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کردند که در واکنش به این آزمایش موشکی کره شمالی یک موشک بالستیک هیونمو۲ شلیک کرده است.

این منابع بیان کردند: نیروهای مسلح ما پس از شلیک موشکی کره شمالی، موشک بالستیک هیونمو۲ به سوی دریای ژاپن شلیک کرده است.

ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که آزمایش موشکی کره شمالی را رصد کرده است و این موشک با عبور از فراز شمال ژاپن در اقیانوس آرام فرود آمده است و تهدیدی برای جزیره گوام ایجاد نکرده است.

این در حالی است که یک منبع دیپلماتیک سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت به درخواست آمریکا و ژاپن درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی نشست برگزار خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا