بسته های تکمیلی حمایتی برای توسعه گردشگری روستایی دراصفهان تدوین میشود.

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل میراث فرهنگی استان درنشست با مدیرکل بنیاد مسکن استان اعلام کرد:
بسته های تکمیلی حمایتی برای توسعه گردشگری روستایی دراصفهان تدوین میشود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان ظهر روز گذشته 28مرداد در دیدار مشترک با مدیر کل و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از تدوین بسته تکمیلی حمایتی برای توسعه گردشگری روستایی در اصفهان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ادارۀ کل میراث فرهنگی اصفهان ظهر روز گذشته غلام حسین خانی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با حضور جمعی از مدیران آن سازمان و همچنین با حضور جمعی از مدیران ادارۀ کل میراث فرهنگی، با فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان دیدار کرد.
در این دیدار مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد مطالبی تأکید کرد: روستاها دلایل مختلف از مقاصد مهم گردشگری در استان اصفهان محسوب شده به گونه ایی که روستاها از یکسو در جوار مناظر بدیع چشم انداز طبیعی قرار گرفته و در پیوند کامل با طبیعت هستند و از سوی دیگر از آلودگی های مختلف ناشی از زندگانی شهری و ازجمله رویش هندسی ،آهن، سیمان، سنگ و ترافیک به دور هستند، لذا امروزه بازدید از روستاها مطلوب نظر بسیاری از گردشگران می باشد.
او همچنین تأکید کرد: به منظور و توسعه گردشگری روستایی تا کنون 208 اقامتگاه بومگردی درشهر های کوچک و روستاهای استان شکل گرفته که از یک سو نقش مهمی در رفاه و آسایش گردشگران داشته و از سوی دیگر عواید ناشی از آن به توسعه اقتصاد روستایی می انجامد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در همین راستا ادامه داد و افزود: با توجه به سیاست اداره کل میراث فرهنگی استان مبنی بر حمایت از سرمایه گزاری بخش خصوصی به ویژه مردم محلی در گردشگری روستایی، بیش از هر زمان نیازمند حمایت مالی همه سازمان ها و ارگان ها در راستای حمایت از توسعه اقامتگاه های بومگردی هستیم.
در ادامه این نشست تفاهم نامه مشترک میان ادارۀ کل میراث فرهنگی استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور مدیران کل میراث فرهنگی و بنیاد مسکن استان مبادله شد. بر مبنای این تفاهم نامه بسته حمایت مالی جدید حمایت از روستایی که جهت ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی به گردشگران تقاضای ایجاد اقامتگاه بومگردی نموده اند، در راستای ارائه تسهیلات ارزان قیمت در حوزه های بهسازی، مرمت و آماده سازی اقامت های بومگردی به صورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پائین ارائه میگردد.
هم اینک در استان اصقهان از مجموع هزار روستا، بیش از یکصد روستا با قابلیت های گردشگری توسط کارشناسان گردشگری شناسایی شده است که در این میان در آنها حدود 208 اقامتگاه بومگردی احداث شده 50 اقامتگاه جدید نیز در حال طی نمودن مراحل اداری خود جهت اخذ موافقت اصولی میباشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا