معاون بازریابی و فروش ذوب آهن : دستیابی به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری تا پایان سال / حذف تعرفه واردات شمش فولاد منتفی شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون بازریابی و فروش ذوب آهن : دستیابی به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری تا پایان سال / حذف تعرفه واردات شمش فولاد منتفی شد
احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص جلسه دیروز صنعت فولاد و پروفیل با معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این جلسه با هدف همگرایی بیشتر بین فعالان صنعت تولید محصولات فولادی برگزار شد.
وي افزود : موضوع کاهش حذف واردات شمش فولاد در این جلسه مطرح شد. اما حذف تعرفه واردات شمش فولاد کلا منتفی گردید. البته مقرر شد اولویت تولیدکنندگان، تامین نیاز بازار داخل و البته با قیمت های صادراتی باشد.
معاون فروش وبازاريابي ذوب آهن  در ادامه ضمن تایید خبر صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری ذوب آهن در ۴ ماه گذشته گفت: ارزش صادرات محصولات ذوب آهن در دوره ۴ ماهه به ۲۰۰ میلیون دلار می رسد. با توجه به اینکه می بایست تامین نیاز داخل در اولویت قرار گیرد، پیش بینی می شود روند صادرات با سرعت کمتری تداوم یابد و تا پایان سال جاری به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری دست یابیم.
وي گفت : سیاست شرکت ذوب آهن اصفهان، توسعه صادرات و شناسایی و ورود به بازارهای جدید می باشد. این حجم صادرات در بلندمدت مزایای بی شماری برای «ذوب» به همراه خواهد داشت. با در اختیار داشتن بازارهای صادراتی، تولید پایدار تضمین خواهد شد. ضمن اینکه روند اجرای طرح های توسعه و افزایش ظرفیت در آینده تسهیل خواهد شد. صادرات ذوب آهن با هدف حفظ تعادل بازار داخل صورت می گیرد؛ چرا که در صورت صادرات محصولات «ذوب»، سایر تولیدکنندگان داخلی که امکان صادرات محصول ندارند می توانند محصولات خود را در بازار داخل عرضه کنند.
دشتيانه افزود : از آنجا که در صنعت تولید نورد، ظرفیت های تولید افزایش یافته، برای تولید با تمام ظرفیت افزایش تقاضای شمش فولاد ایجاد شده است. اما موافق موضوع کمبود شمش در بازار داخل نیستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا