پیوند آسمانی 1000 زوج جوان در جوار امامزادگان استان اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

پیوند آسمانی 1000 زوج جوان در جوار امامزادگان استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) جشن ازدواج 1000 زوج جوان در جوار حرم مطهر 10 امامزاده جلیل القدر استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری به مناسبت سالروز پیوند آسمان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و درباره ازدواج در اسلام اظهار داشت: در قرآن کریم درباره ازدواج چنین آمده است: وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ.
و از آیات خداوندی است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافرید، که در کنار او آرامش یابید، و میان شما عشق و محبّت و مهربانی قرار داد، که در این حقیقت نشانه هائی از خداست برای مردمی که در گردونه اندیشه و فکر نسبت به حقایق به سر می‌برند!

وی ادامه داد: شرع مقدس اسلام به ازدواج عنايت و تأکيد فوق العاده اي دارد. به طوري که پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله وسلم) مي فرمايند:  ما بُني بِناءً في الإسلام أحبّ إلي الله عزّوجلّ من التّزويج «هيچ چيزي نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نيست»

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه خاطر نشان شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در راستای ترویج زندگی به سبک اسلامی و با هدف ترغیب جوانان به سنت حسنه ازدواج در دین مبین اسلام با رویکرد ترویج ازدواج آسان با محوریت قراردادن امامزادگان عظیم الشان که با هدف و رویکرد جذب خیرین نیکوکار جهت ایجاد وقف های جدید برای کمک به ازدواج زوج های جوان برنامه ریزی و ویژه برنامه ای را باعنوان جشن پیوند آسمانی در جوار حرم مطهر امامزادگان واجب التکریم اجرا می کند.

وی افزود: در همین راستا نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با همکاری و مشارکت هیئت امنا بقاع متبرکه استان اصفهان در نظر دارد تا در سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) جشن ازدواج 1000 زوج جوان در جوار حرم مطهر 10 امامزاده جلیل القدر استان برگزار کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا و در جهت ایجاد فضایی مناسب برای حضور زوج های جوان مکانی همراه با سفره عقدی برای زوج ها در جوار حرم مطهر امامزادگان شاخص استان محیا شده است که این افراد می توانند به صورت رایگان از این مکان ها برای برگزاری جشن ازدواج خود استفاده نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه یادآور شد: از کلیه مردم خیر و نیکوکار دعوت می کنم تا با ایجاد وقف هایی در راستای کمک به ازدواج زوج های جوان اداره اوقاف و امور خیریه را در جهت ترویج این سنت حسنه یاری نمایند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا