پنج طرح عمرانی خدماتی در کانون اصلاح و تربیت اصفهان به بهره برداری رسید

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

پنج طرح عمرانی خدماتی در کانون اصلاح و تربیت اصفهان به بهره برداری رسید

پنج طرح عمرانی خدماتی در راستای بهبود فضای فیزیکی و ارتقای وضعیت معیشتی مددجویان در کانون اصلاح و تربیت اصفهان روز دوشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش ارک خبر: این طرح ها هنگام بازدید جمعی از خبرنگاران از بند نسوان زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت اصفهان به بهره برداری رسید.

افتتاح سالن ملاقات خانواده ها با زیربنای 140 متر مربع با هزینه خیران و خوابگاه به مساحت تقریبی 100 متر مربع در راستای توسعه فضای فیزیکی و طبقه بندی سنی مددجویان از جمله طرح های عمرانی بود.
احداث و تکمیل واحد بهره برداری مشتمل بر بخش دندان پزشکی، اتاق بستری، اتاق پزشک و داروخانه و نیز مرمت آسفالت محوطه های بیرونی این کانون به مساحت تقریبی یکهزار متر مربع از دیگر طرح های یاد شده است.
بهینه سازی فضای نمازخانه با هزینه ای بالغ بر 8 میلیون تومان و افزودن سامانه صوتی با مبلغی حدود 8 میلیون تومان و تهیه وسایل ورزشی با مساعدت شهرداری اصفهان و به مبلغ 13 میلیون تومان از دیگر اقداماتی بود که در راستای بهینه سازی این مجموعه تربیتی انجام شد.
رئیس کانون اصلاح و تربیت اصفهان همچنین از احداث آسایشگاه پرسنل وظیفه با سرویس های بهداشتی مجزا در آینده نزدیک خبر دارد.
شهرام جوادی همچنین از برگزاری 12 کلاس مختلف با حضور 918 مددجو در پنج ماه نخست امسال سخن گفت و ادامه داد: کانون اصلاح و تربیت در این مدت کارگاه های مستمری در 15 رشته با محوریت اشتغال و حرفه آموزی برای مددجویان برگزار کرد.
وی رنگ آمیزی محوطه هواخوری و تاسیس دارالقرآن که چندی پیش انجام شد نیز مثبت ارزیابی کرد و افزود: این قبیل اقدامات در راستای حفظ و ارتقای روحیه مددجویان انجام می شود.
به گفته وی این مجموعه ظرفیت پذیرش 120 مددجو را دارد.
مدیرکل زندان های استان اصفهان نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: یک زندانی یا خانواده اش را نباید از جامعه طرد کرد، بهرحال زندانی پس از پایان دوران محکومیت خود نیازمند زندگی و ادامه فعالیت های روزمره است و رسانه ها می توانند بهترین فرهنگساز در این عرصه باشند.
اسدالله گرجی زاده با اشاره به نقش تربیتی و اصلاحی زندان ها، اظهارکرد: کمک به زندانیان و خانواده های آنان همچون پیشگیری از وقوع جرم، وظیفه همگانی است و توجه و اجرای صحیح قانون، آمار زندانیان را کاهش می دهد.
مدیرکل زندان های استان اصفهان با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای یک فرد زندانی 13.5 متر مربع برآورد می شود که اکنون این رقم در استان اصفهان تنها چهار متر مربع است، تصریح کرد: هم اکنون سه برابر بیشتر از ظرفیت، زندانی در زندان های استان وجود دارد.
اصحاب رسانه از کارگاه های قالیبافی، میناکاری، خیاطی، واحدهای مشاوره و پزشکی بند نسوان، خوابگاه، مهد کودک و آشپزخانه مرکزی و سالن ورزشی، کلاس های آموزشی قرآن، صنایع دستی، موسیقی و سوادآموزی کانون اصلاح و تربیت اصفهان بازدید کردند.
بند نسوان زندان مرکزی اصفهان ظرفیت پذیرش 300 مددجو را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا