شرکت های دارویی بیمارستانهای آذربایجان غربی را تحریم کرده اند

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

شرکت های دارویی بیمارستانهای آذربایجان غربی را تحریم کرده اند

پ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر برخی شرکت های دارویی برخی بیمارستانهای استان را تحریم کرده اند.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، ابراهیم حسنی صبح  یکشنبه در پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه به دلیل عدم پرداخت هزینه های داروو تجهیزات پزشکی شرکت های دارویی برخی بیمارستانهای استان را تحریم کرده اند افزود: با این وجود روند خدمات دهی ادامه دارد ولی با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون پرداختی بیمه ها به بیمارستانهای آذربایجان غربی ۱۱ ماه به درازا کشیده ومشکلات متعددی را در پی آورده است افزود: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و سازمان بیمه سلامت استان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد:نگاه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی به بیمه نگاه درآمدی و پولی و مالی نبوده و نیست.

حسنی با اشاره به اینکه بحث سلامت و بیمه باید خدمات درست در قبال هزینه درست و اصولی ارائه شود گفت: اگرچه اعتبارات سلامت در کشور یک کاسه است اما این اعتبارات کاملا ناکافی است.

وی با تاکید بر مدیریت کارآمد اعتبارات اندک عرصه سلامت افزود: استفاده بهینه از همین اعتبارات اندک با تفاهم درست و متقابل نهادهای عرصه سلامت امکان پذیر است ودر این زمینه کنترل هزینه ها یکی ازمهمترین  راهکارهاست.

حسنی افزود: در بحث بیمه نیازمند تبعیت از چارچوب های جهانی هستیم و باید خدمات رسانی هایمان را با شیوه های روزآمد جهانی منطبق کنیم.

وی گفت: هم اینک دو سوم از بیمه شده ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در این میان اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت به رضایتمندی شهروندان  افزوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون تاخیر زیادی در بازپرداخت هزینه های بیمه مربوط به عناصر انسانی شاغل در بخش های مختلف درمان آذربایجان غربی وجود دارد بطوریکه اکنون پرداختی بیمه ها به بیمارستانهای استان تا ۱۱ ماه به درازا کشیده و مشکلات متعددی را در پی آورده است.

وی گفت: سلامت عرصه تاثیرگذاری دولت یازدهم بوده و وخدمات دولت در این بخش غیر قابل کتمان و بی نظیر بوده اگرچه مشکلاتی نیز بوده است اما ایجاد زیرساختها و خدمات ارائه شده بی نظیر بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا