طرح فرانسوی – صهیونیستی برای مهاجرت 6 میلیون آفریقایی به الجزایر

پایگاه خبری ارک خبر-الجزیره:

رئیس حزب الجزایری فاش کرد:

طرح فرانسوی – صهیونیستی برای مهاجرت 6 میلیون آفریقایی به الجزایر

 «عبدالرزاق مقری» رئیس حزب «حرکه مجتمع السلم» الجزایر گفت: طرحی صهیونیستی-فرانسوی برای مهاجرت 6میلیون آفریقایی در الجزایر تا سال 2030میلادی و سکونت دادن آن ها برای ایجاد یک اقلیت نژادی و در نهایت بر هم زدن ثبات و آرامش الجزایر وجود دارد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، روزنامه الجزایری «المساء» مقری روز یکشنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت: هدف دشمنان از این طرح این است که ثبات، آرامش و امنیت الجزایر از بین برود و هرج و مرج و تنش میان گروه های مختلف پیش بیاید تا آن ها بتوانند کنترل الجزایر را به دست بگیرند.
مقری تصریح کرد: استعمار غربی به ویژه فرانسه که همچنان برخی مستعمرات خود را در غرب آفریقا حفظ کرده و با گماردن حاکمان فاسد و رشوه خوار از طریق لابی ها و مزدوران خود، این کشورها را غارت می کند، عامل مهاجرت آفریقایی ها به الجزایر است.
رئیس حزب حرکه مجتمع السلم تصریح کرد: اروپایی ها، مهاجرانی را که از جنوب اروپا وارد این منطقه می شوند، خطری بزرگ برای منافع و فرهنگ خود می بینند و اکنون راهی برای جلوگیری از این مهاجرت یافته اند و آن راه، راهنمایی مهاجران به سمت کشورهای شمال آفریقا، به ویژه الجزایر، تونس و مغرب است تا این کشورها سدی محکم مقابل سرازیر شدن سیل مهاجران و پناهجویان شوند.
مقری در ادامه تاکید کرد، فرانسه برای حفظ منافعش وارد برخی جنگ ها در منطقه ساحل می شود و به عنوان مثال دلیل حضور نظامی فرانسه در کشور مالی، حفاظت از معادن اورانیوم در این کشور است که تحت کنترل خود دارد.
وی در ادامه تاکید کرد: تروریسم ساخته و پرداخته دست استعمار است تا حضور نظامی خود را توجیه کند و به آن مشروعیت ببخشد.
مقری در پایان گفت: فرانسه تلاش زیادی کرد تا ارتش الجزایر نقش ژاندارم و حافظ منافع فرانسه را ایفا کند اما موفق نشد. پس از این شروع کرد از کشورهای ساحل آفریقا استفاده کند و آن ها را ضد الجزایر تحریک کند.
از سوی دیگر سرهنگ «رمضان حملات» کارشناس مسائل راهبردی و دفاعی الجزایری نیز در این خصوص گفت: این طرح یک افسر فرانسوی-یهودی به نام «کلیگری» است . تلاش هایی در حال انجام است تا الجزایر تبدیل به یک مالی یا اندونزی دیگر شود. فرانسه و انگلیس پیشتر این سیاست را در آسیا به اجرا در آورده بودند، مثلا انگلیس میلیون ها هندی را وارد اندونزی و مالزی کرد و سپس، آن ها شهروند این دو کشور شدند و چندی بعد تصمیم گرفتند از این کشورها جدا شوند و جمهوری تیمور شرقی را به وجود بیاورند.
سرهنگ حملات افزود: بر اساس اطلاعات موجود، ارتش فرانسه در شمال مالی در راهنمایی مهاجران به سمت شمال آفریقا دست دارد .
ارتش فرانسه در 13کشور آفریقایی سنگال، مالی، نیجر، چاد،بورکینا فاسو، جیبوتی ،ساحل عاج ،گینه،گابون،توگو، آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری کنگو حضور دارد.
« مصطفی بوشاشی» رئیس انجمن دفاع از حقوق بشر در الجزایر نیز در این خصوص گفت: بیش از 50 هزار مهاجر غیر قانونی آفریقایی و از جمله 6هزار کودک در الجزایر به سر می برند.
وی افزود: باید هشیار و بیدار بود و نباید اجازه داد طرح کلیگری با طرح صهیونیست ها یکی شود زیرا نتانیاهو برای ایجاد ارتباط ‘اسراییل’ با آفریقا، چندین بار به این قاره سفر کرده است.جدا از این ، موساد در آفریقا بسیار فعال است.

 

دکمه بازگشت به بالا