اعزام نخستین گروه زنان سرپرست خانوار به عتبات عالیات

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اعزام نخستین گروه  زنان سرپرست خانوار به عتبات عالیات

 نخستین گروه از مددجویان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان در سال 96 به عتبات عالیات اعزام شدند.
اردوهای زیارتی به‌منظور ارج نهادن به خانواده‌های نیازمند و تقویت باورهای دینی برای مددجویان اجرا می‌شود.
به گزارش  روابط عمومی اداره کل اکمیته امداد استان اصفهان ؛ حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه برگزاری اردوهای زیارتی علاوه بر ایجاد زمینه شکوفایی، رشد و تعالی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد را فراهم می‌آورد، گفت: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد اجرای طرح شوق زیارت در قالب اعزام کاروان‌های زیارتی به اماکن مقدس است که با اولویت اعزام زنان سرپرست خانواری که به فعالیت‌های فرهنگی و اشتغال‌زایی مشغول‌هستند انجام می‌شود.
شیران به اعزام مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به عتبات عالیات در تابستان سال 96 اشاره و افزود: 160 نفراز زنان سرپرست خانوار به کمک خیران با هزینه‌ای بالغ‌بر 128 میلیون تومان  به کربلا معلی اعزام شدند.
وی توجه به مسائل فرهنگی را اصلی اساسی در رشد و ارتقای خانواده‌های مددجو دانست و بیان کرد: امروزه تلاش کمیته امداد بر این سمت‌وسو قرارگرفته تا محرومیت را در خانواده‌های تحت حمایت کاهش دهد و برنامه‌های فرهنگی را به‌منظور ارتقای سطح فرهنگ خانواده‌ها پیاده‌سازی کند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تأکید بر اینکه اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در این سفرهای زیارتی به ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان می‌پردازند، خاطرنشان کرد: محافل انس با قرآن کریم، کارگاه‌های نماز، آموزش خانواده، مهارت‌های زندگی و مهدویت از برنامه‌های آموزشی است که به‌صورت رایگان در اختیار مددجویان تحت حمایت قرار می‌گیرد.
وی به نقش خیران در اجرای هر چه‌بهتر طرح شوق  زیارت اشاره کرد  و افزود: کمک خیران و نیکوکاران برای اجرای این طرح موجب می‌شود تا تعداد بیشتری از مددجویان به سفرهای زیارتی اعزام شوند و این امر در افزایش سطح معنوی و به دنبال آن تغییر در نگرش و سبک زندگی آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا