بیانیه وزارت خارجه روسیه در انتقاد از تحریم‌های جدید علیه ایران

پایگاه خبری ارک خبر-روسیه:

بیانیه وزارت خارجه روسیه در انتقاد از تحریم‌های جدید علیه ایران

وزارت امور خارجه روسیه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام پایبندی ایران به برجام از تحریم های آمریکا علیه تهران انتقاد کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر ، وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد: نشست کمیسیون مشترک ایران و گروه ۱+۵ به مناسبت دومین سال برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران در وین برگزار شد و به بررسی روند اجرای تعهدات طرف های شرکت کننده مطابق اصول اقدام متقابل قید شده در توافق اختصاص داشت.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، تمامی شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک، تایید کردند که ایران کاملا به تعهدات داوطلبانه در چارچوب برجام پایبند بوده و در سطح لازم با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می کند و این سازمان هم بارها این رویکرد تهران را تایید کرده است.

بر اساس این بیانیه، طرف روسی برحمایت قاطعانه و بدون قید و شرط از برجام تاکید می کند و برای اعمال تدابیر لازم به منظور اجرای موثر توافقات همسو با منافع جامعه جهانی، آمادگی دارد.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به نتایج برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین، اعلام کرد: طرف روسی در این نشست تاکید کرد که اعمال تحریم های جدید در مورد ایران ناقض توافق تهران و ۱+۵ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا