شهر تبریز نیازمند انسجام فکری و برنامه ای است

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

توسط اعضای شورای شهر تبریز عنوان شد؛

شهر تبریز نیازمند انسجام فکری و برنامه ای است

 عضو شورای چهارم شهر تبریز گفت: نبود نگاه شهری در شورای چهارم مانع استفاده از حداقل ظرفیت های تبریز شد و این شهر نیازمند انسجام فکری و برنامه ای است.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، جلسه علنی امروز شورای اسلامی تبریز در حالی با نطق پیش از دستور محمد حسین جعفری و بررسی متمم و تفریغ بودجه شهرداری در صحن علنی این شورا و با حضور شهردار تبریز برگزار شد که علی شیاری، اسماعیل چمنی، محمد باقر لطفی، جواد ششگلانی و رسول درسخوان از غایبان این جلسه بودند.

شهر تبریز نیازمند انسجام فکری و برنامه ای است

یکی از اعضای شورای چهارم نیز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه این آخرین فرصت بنده برای استفاده تریبون شوراست، گفت: انتخابات ۲۹ اردیبهشت شورای اسلامی شهر تبریز زشتی ها و زیبایی خاصی داشت و حضور حداکثری مردم تأییدی بر حمایت آنان از نظام مقدس و از زیبایی های این انتخابات بود اما متأسفانه در کنار این زیبایی ها، تخلفاتی روی داد و بدون پاسخ مناسب ماند و چهره  زشتی به آن بخشید.

محمد حسین جعفری عدم روشن شدن مجریان انتخابات را از آسیب های این انتخابات خواند و ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد که معادل ۱۷ هزار آراست، با نام جعفری، بدون کد و پیشوند فامیلی نوشته شده بود و می توانست منجر به بروز تخلفاتی در مورد اسم های مشابه شود، و بر اساس مصوبات قانون اساسی، رأی های این چنینی به مشهورترین فرد تعلق می گیرد، اما با این حال، اعتراض های وارده بی جواب ماند و به علت عدم دقت در اجرای قانون چنین اتفاقی نیفتاد.

این عضو شورای چهارم با بیان اینکه در چهار سال گذشته، کارهای مناسبی در شهرداری انجام شده است، تصریح کرد: بیش از هفت هزار میلیارد تومان بودجه داشتیم و این امر نشان می دهد که ما کار کرده ایم، اما با این حال، کاستی های زیادی دارد و به علت نبود نگاه استراتژیک به مدیریت شهری در شورای چهارم، دو هزار میلیارد تومان مجوز وام برای شهرداری داده شد و در راستای پیشرفت شهر جا دارد شورای پنجم با نگاه استراتژیک حرکت کند و متوجه این اشتباه باشد.

نبود نگاه شهری در شورای چهارم مانع استفاده از حداقل ظرفیت های تبریز شد

جعفری با بیان اینکه ما به عنوان نماینده مردم باید از حداقل ظرفیت های شهر برای توسعه، آبادانی و عمرانی آن استفاده کنیم، ابراز داشت: با نظر به بضاعت شورای چهارم ما می توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم، اما چون از اول، نگاه شهری نداشتیم، انجام ندادیم و شورای پنجم باید آنچه را که ما انجام ندادیم را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر جای سیاست بازی نیست و باید انسجام و اتحاد لازم را داشته باشد و شهردار هماهنگ با شورا حرکت کند، تصریح کرد: شورا باید واقف بر دارایی های نقدینگی شهرداری باشد و نسبت به آن برنامه ریزی کند. اما ما به سبب نداشتن نگاه تکمیلی از آن دارایی ها، تسلیم لایحه های شهرداری می شدیم و نتیجه اش منجر به صدور مجوز دریافت وام دو هزار میلیاردی به شهرداری و واگذاری پروژه های آیسان، لاله پارک و سایر موارد در ازای سود بانکی به بانک شهر و انجام پروژه های غیر ضروری شد و شهردار آتی نباید اشتباهات دور چهارم را تکرار کند.

این عضو شورای چهارم شهر تبریز با بیان اینکه شورا نباید سیاسی شود، ادامه داد: شهر موجود زنده است و باید خوب اداره شود و همه ۱۳ نفر عضو شورا باید از تمامی امتیاز های تقسیم شده، به نفع آبادانی شهر استفاده کنند.

جعفری در پایان با تأکید مجدد بر اینکه شورای چهارم، شورای  مبتنی بر حاکمیت اکثریت بر اقلیت، قدرت، شهرت و امتیاز بود، شهر تبریز را نیازمند انسجام فکری و برنامه ای دانست و گفت: با نظر به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و رکود حاکم بر مسکن و ساخت و ساز در جامعه، پروژه های آیسان، هبه های سفارشی، صحبت های بزرگی چون تراموا، نهضت آسفالت، افتتاح مترو در طول دو سال، ایجاد مسیر دوچرخه سواری، از دست دادن سهام های خود از پرونده های عمرانی در ازای سود بانکی از جمله آسیب های شورای چهارم بوده است و شورای پنجم باید با نگاه استراتژیکی به مدیریت شهری، مانع از تکرار بروز چنین مشکلاتی شود.

تفریق بودجه ارائه شده توسط شهرداری تبریز ناقص است

ایران آهور دیگر عضو این شورا با بیان اینکه تفریغ بودجه باید تا پایان اردیبهشت تقدیم شورا می شد و چرا باید تفریق بودجه داده شده ناقص باشد، اظهار داشت: بودجه یک سند کلی است و نباید ناقص ارایه شود، اما گویا شهرداری نظارت کامل بر سازمان های تابعه ندارد و بودجه ارایه شده، ناقص است.

دیگر عضو این شورا با بیان اینکه باید تفریق بودجه و تعیین بودجه باهم انجام می شد و در مورد پروژه های عمرانی به شکل جامع ارایه می شد، اظهار داشت: جا دارد سؤال شود که این تفریق بودجه با آنچه که مورد تأیید فرمانداری بوده، انطباق دارد یا نه و یا اینکه تنها برای رفع تکلیف بوده و بدون انطباق با پروژه های عمرانی مصوب اتفاق افتاده است؟ و تنها به زعم خود اعضای کمیسیون بودجه گزارش شده است.

داوود امیرحقیان با بیان اینکه تعداد و ارقام ارایه شده از سوی مدیران شهرداری بدون انطباق با اعداد و ارقام مصوب و تأیید شده، گزارش می شوند، ادامه داد: در اینجا بحث سه، چهار درصد انحراف بودجه در سال های ۹۴ و ۹۵ است و واقعی به نظر نمی رسند چون بر اساس بودجه سال ۹۶ شهرداری، ۵۷ درصد تحقق بودجه برای پروژه های عمرانی مطرح شده بود و مصوب ما زیر ۶۰ درصد نبوده است و در کلیات ۱۰۴ پروژه عمرانی، تحقق بودجه ما زیر ۶۰ درصد اتفاق افتاده است و این نشان دهنده بررسی غیر کارشناسانه در مورد  قطار شهری و تزریق هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه، پروژه های اجرایی میدان اتحاد و علی بقال است.

تایید و تصویب طرح های مبهم نتیجه بی توجهی اعضای شورای شهر تبریز

دیگر عضو این شورا با بیان اینکه شورای چهارم نفس های آخرش را می کشد و در نفس های آخر هر شخصی دوست دارد حرف های ناگفته های خود را در قالب گلایه مطرح سازد، اظهار داشت: باید متوجه باشید که شورای اکثریت مهربان دور سوم و شورای اکثریت مهربان تر دور چهارم همین وام دو هزار میلیاردی را تأیید و تصویب کرده است.

حسن اسوتچی با انتقاد از بی توجهی به سؤالات وی در جلسه های علنی شورا در خصوص چگونگی  تصویب درصدهای متمم بودجه و دریافت جواب ۵۰۰ درصدی تصریح کرد: حال نتیجه آن نادیده گرفتن و لبخندهای تحقیر آمیز این می شود و برای پروژه ای که سال گذشته برای اجرایش ۱۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود، ۲۰  میلیارد تومان گزارش می شود.

این عضو شورای چهارم شهر تبریز با بیان اینکه رسالت این شورا و اکثریت مهربان، چیزی جز تصویب نبوده است، تصریح کرد: خود کرده اید، خود کرده ها را تدبیر نیست.

گفتنی است در پایان این جلسه تفریق بودجه شهرداری سال ۹۴ به تأیید و تصویب اعضای شورا رسید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا