تكميل احداث باند دوم دامنه – خوانسار – گلپايگان – خمين در انتظار تامين اعتبار/ 10 كيلومتر دامنه – خوانسار تا هفته دولت آماده افتتاح است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مديرساخت وتوسعه راههاي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان؛

تكميل احداث باند دوم دامنه – خوانسار – گلپايگان – خمين در انتظار تامين اعتبار/ 10 كيلومتر دامنه – خوانسار تا هفته دولت آماده افتتاح است

اين محور  از محورهاي ترانزيتي و بين استاني است كه 2استان اصفهان و مركزي را بهم وصل مي كند واحداث باند دوم آن از اولويتهاي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان محسوب مي شود و براي تكميل به 260 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان ، حجت اله غلامي مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان احداث باند دوم دامنه – خوانسار – گلپايگان – خمين را يكي از اولويت هاي راهسازي اين اداره كل عنوان كرد و گفت: اين محور يكي از جاده هاي ترانزيتي و بين استاني اين اداره كل محسوب مي شود كه احداث آن به منظور جلوگيري از تصادفات رخ به رخ و حذف نقاط پرتصادف همواره مد نظر بوده است.

غلامي افزود: احداث باند دوم اين محور در طول حوزه استحفاظي 95 كيلومتر از راه هاي استان اصفهان است كه اميد است با تامين اعتبارات لازم بتوان اين پروژه را يكساله به بهره برداري برسانيم .

حميدرضا اميرخاني مدير ساخت وتوسعه راههاي اداره كل راه وشهرسازي استان نيز در اين باره گفت: 15 كيلومتر اين مسير از سه راهي دامنه تا روستاي دوشخراط در حال احداث است كه 10 كيلومتر آن در هفته دولت آماده بهره برداري و 5 كيلومتر ديگر تا آذرماه امسال تكميل و به بهره برداري خواهد رسيد .

امير خاني افزود : جهت تكميل اين مسير 260 ميليارد ريال اعتبار نياز است تا بتوان ارتباط بين دو استان اصفهان و مركزي را به صورت دو بانده و بزرگراهي برقرار نمود.

شهرام عباسي كارشناس ناظر اين پروژه با ارايه مشخصات فني اين محور اظهار داشت: حد فاصل گلستان كوه تا شهر خوانسار بطول 5 كيلومتر اين مسير مواجه هستيم با طبقات وزني متعدد لايه هاي شيست همراه با لايه هاي آهك بسيار ناپايدار و موضوع روان آب هاي سطحي كه مشكلاتي را براي روند جاده سازي ايجاد مي نمايد كه با تمهيدات انديشيده شده و احداث كانال هاي بتني و تسطيح و آرام سازي شيب ها و ترانشه هاي ناپايدار و استفاده از آسفالت متخلخل مي توان اين مشكلات را مرتفع و نسبت به انجام عمليات راه سازي اقدام نمود .

عباسي از ديگر مشكلات موجود در روند پيشرفت اين پروژه را وجود فيبر نوري و لوله هاي گاز مستقر در اين مسير را عنوان كرد و افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي منطقه و سرد سير بودن آن و نياز به احداث كمربندي سعيد آباد و وانشان در مسير گلپايگان لازم است تا با تامين اعتبارات لازم و تزريق به پيمانكار بتوان اين پروژه را در اسرع وقت به بهره برداري رسانيد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا