رونمایی از منظومه “خاک و خون” در کتابخانه مرکزی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رونمایی از منظومه “خاک و خون” در  کتابخانه مرکزی

“منظومه خاک و خون” نوشته پیمان کلانتر معتمدی در قالب مثنوی حماسی از شرح دلاوری‌های مردم در دفاع و آزادسازی خرمشهر روز یکشنبه یکم مرداد در کتابخانه مرکزی رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، پیمان کلانتر معتمدی، نویسنده این منظومه با بیان اینکه این کتاب با همت مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی اصفهان به نظم درآمده، گفت: برای نگارش این کتاب تحقیقات زیادی انجام گرفت که در نهایت مصمم به نگارش این کتاب در قالب مثنوی حماسی مانند داستان شاهنامه شدم.

وی با اشاره به نبود چنین قالبی در ادبیات دفاع مقدس، تصریح کرد:  “منظومه خاک و خون” شرح مجاهدت، دلاوری و از خودگذشتگی رزمندگان در آزادسازی خرمشهر از دست دشمن متجاوز به صورت حماسی است که کاری کم‌نظیر در ادبیات دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی هدف از نگارش این کتاب به صورت منظوم را ارتباط بیشتر با مخاطب عنوان کرد و اظهارداشت: از آنجا که ما ایرانیان با شعر ارتباط زیادی داریم به گونه‌ای که حتی در روابط روزانه خود نیز از اشعار و تمثیل بارها استفاده می‌کنیم بنابراین بهترین راه برای انتقال مفهوم استفاده از عنصر شعر بود.

وی با اشاره به رونمایی از لوح فشرده این اثر همزمان با رونمایی از خود منظومه در کتابخانه مرکزی اصفهان، بیان کرد: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه در ایران و فرصت بسیار کم مردم، افراد می‌توانند با بهره‌گیری از این لوح فشرده حتی در زمان رانندگی نیز با شنیدن از این کتاب بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ “منظومه خاک و خون” نوشته پیمان کلانتر معتمدی در قالب مثنوی حماسی از شرح دلاوری‌های مردم در دفاع و آزادسازی خرمشهر روز یکشنبه یکم مرداد ساعت 10 صبح در کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا