جسد بانکدار بزرگ سابق اسپانیا در مزرعه پیدا شد

پایگاه خبری ارک خبر-مادرید:

جسد بانکدار بزرگ سابق اسپانیا در مزرعه پیدا شد

 مقامات پلیس اسپانیا اعلان کردند که جسد «میگل بلسا» رئیس سابق بانک ‘کاخا مادرید’ امروز چهارشنبه در مزرعه ای در استان کوردوبا در جنوب این کشور در حالی پیدا شد که با گلوله تفنگ شکاری به قتل رسیده بود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا:، منابع مذکور اشاره داشتند که جسد بلسا در ساعت 8 صبح به وقت محلی در مزرعه ای توسط یک کارگر پیدا شد و ماموران ژاندارمری و پزشک قانونی پس از مرگ وی، به این محل رسیده اند.
محققان می‌ گویند: به رغم اینکه نخستین فرضیات به خودکشی اشاره دارد، اما احتمال دارد که مرگ وی بر اثر حادثه بوده باشد، زیرا بلسا اغلب برای شکار به این مزرعه می‌رفته است.
بلسا که در آستانه هفتاد سالگی بود، در ماه مارس سال جاری (2017) به دلیل فساد مالی‌ و اختلاس از طریق استفاده غیرقانونی از کارت های عابر بانک ویژه موسوم به ‘کارت های سیاه’ که فقط در اختیار مدیران بانک ها قرار داده می‌ شود، در دادگاه به تحمل 6 سال حبس محکوم شد.
با اینکه 64 استفاده کننده دیگر این کارت ها از جمله «رودریگو راتو» جانشین وی در این بانک، وزیر سابق اقتصاد اسپانیا و رئیس سابق صندوق بین المللی پول نیز به همراه وی به حبس محکوم شدند، اما بلسا و راتو در ماه آوریل با ارائه اعتراض خود به دیوان عالی، موفق شدند از زندانی شدن خود جلوگیری کنند.
بلسا ، پرونده های دیگر فساد مالی‌ نیز داشت که دادگاه ها در حال رسیدگی به آنها بودند و اکنون با مرگ وی ، بسیاری از اسرار فساد های مالی‌ و اختلاس با وی به گور سپرده خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا