کاهش خاموشی‌های ناخواسته تابستان نیازمند مصرف صحیح برق است

سرویس خبری روزنامه ارک- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: کاهش خاموشی‌های ناخواسته تابستان نیازمند مصرف صحیح برق است.

به گزارش مهر، امرالله پاراد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور بهبود وضعیت عملکرد شبکه توزیع برق در استان بوشهر صورت گرفته است و طرح‌های مهمی در این راستا اجرا شده است.

وی به اجرای طرح تعمیر شبکه‌ها و تعویض پایه‌های فرسوده برق در نقاط مختلف استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: همچنین به منظور بهبود عملکرد شبکه، سرویس و تعمیرات پست‌های برق انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر از سرویس و تعمیر یک هزار و ۷۰۰ دستگاه تابلو شالتری برق در استان خبر داد و اضافه کرد: شش‌هزار و ۶۰۰ دستگاه پست هوایی و زمینی نیز سرویس شده است که می‌تواند نقش مهمی در کاهش خاموشی‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین سرویس شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف هوایی و زمینی و اورهال و تعمیر اساسی فیدرهای برق نیز صورت گرفته است تا شاهد کمترین مشکلات در خطوط توزیع برق در سطح استان بوشهر باشیم.

پاراد افزود: به فصل تابستان نزدیک می‌شویم و با توجه به گرمای بالای هوا در استان بوشهر، شاهد افزایش تعداد دستگاه‌های خنک‌کننده پرمصرف خواهیم بود و این موضوع باعث افزایش بار خط خواهد شد.

وی خواستار همکاری و همراهی همه مردم برای استفاده از روش‌های بهینه مصرف برق شد و اضافه کرد: برخی از شهروندان به صورت همزمان از چند کولر گازی استفاده می‌کنند که این موضوع باعث بالا رفتن مصرف برق می‌شود که باید در این زمینه تجدید نظر کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر خواستار استفاده از تعداد کمتر کولر گازی و همچنین سرویس این کولرها شد و خاطرنشان ساخت: باید با مصرف بهینه، زمینه را برای استفاده دیگران از نعمت برق نیز فراهم سازیم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش خاموشی‌های ناخواسته تابستان نیازمند مصرف صحیح برق است، تاکید کرد: برخی خاموشی‌های ناخواسته نیز بر اثر رطوبت بالا در استان بوشهر و خوردگی تجهیزات برق است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا