تاتارستان علاقه مند میزبانی از تیم فوتبال ایران

پایگاه خبری ارک خبر-مسکو:

تاتارستان علاقه مند میزبانی از تیم فوتبال ایران

 خلیل شیخ الدین معاون اول وزیر ورزش جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در مذاکره با علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول ایران بر علاقه مندی قازان به میزبانی از اردوهای ورزشی تیم های جمهوری اسلامی به ویژه ملی پوشان فوتبال تاکید کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، در این دیدار که روز چهارشنبه در قازان برگزار شد، مقام تاتارستانی اظهار کرد: توانمندی ها و امکانات خوبی برای همکاری های ورزشی و برگزاری اردوهای تیم های ایرانی در تاتارستان وجود دارد.
خلیل شیخ الدین همچنین اظهار کرد: وجود بهترین آکادمی های ورزشی روسیه در جمهوری تاتارستان در زمینه های مختلف، فرصت خوبی برای میزبانی از اردوهای ورزشی ایران است.
وی گفت: اشتراکات فرهنگی، غذای حلال، نزدیک بودن به ایران و هزینه های مناسب و رقابتی از مزیت های تاتارستان در میزبانی از تیم ها و تمرین های ورزشکاران ایرانی است.
معاون اول وزیر ورزش تاتارستان همچنین با اشاره به میزبانی پایتخت این جمهوری از چند مسابقه جام جهانی فوتبال 2018، گفت که امیدواریم بازی های تیم ملی ایران نیز در قازان برگزار شود.
اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان نیز در این دیدار با اشاره به توجه جمهوری اسلامی به ورزش همگانی و قهرمانی در رشته های مختلف و پیشتازی در بسیاری از رقابت های بین المللی، حضور ورزشکاران حرفه ای ایران و روسیه در تیم های مقابل را در افزایش شناخت دو ملت و مقوله دیپلماسی عمومی مهم و برجسته توصیف کرد.
اقبالی زارچ همچنین برنامه سفر هفته آینده مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ایران به به قازان برای شرکت در ششمین اجلاس بین المللی وزرای ورزش را فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات ورزشی بین جمهوری اسلامی و روسیه از جمله جمهوری تاتارستان بر شمرد.
تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه در مرکز اروپایی و محل تلاقی رودخانه های ولگا و کاما واقع شده است.
تاتارستان با 21 شهر بزرگ و متوسط، صدها شهرک و روستا به پایتختی قازان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت که در 800 کیلومتری شرق مسکو قرار دارد از پیشروترین جمهوری های توسعه یافته صنعتی و نفتی روسیه محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا