رنسانس شهرداري در ساماندهي مشاغل/ بازار مبل در استانه كلنگ زني

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در جلسه شوراي سازمان ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان مطرح شد؛

رنسانس شهرداري در ساماندهي مشاغل/ بازار  مبل در استانه كلنگ زني

جلسه شوراي سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان برگزار و در آن گزارشي از اقدامات اين سازمان ارائه شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، جلسه شوراي سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان با حضور شهردار اصفهان برگزار شد.

شهردار اصفهان در اين جلسه با بيان اينکه با اجراي طرح هاي سازنده و كارآمد در سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان ، رنسانسي در اين سازمان رقم خورده است، اظهار کرد: لازم است تمام مراحل قانوني پروژه هاي بسيار ارزشمندي که در اين حوزه در حال انجام است طي شود تا انجام اين پروژه ها از پشتوانه بسيار خوبي برخوردار و شناسنامه دار شود.

وي با اشاره به موضوع شهرهاي کارآفرين، تصريح کرد: شهرهاي کارآفرين اصطلاحي نوين با شاخصه هاي متعدد است که يکي از موضوعات آن کار روي اشتغال و بچه هاي کارآفرين است.

 

لزوم آموزش شغل از سنين پايين به کودکان براي رفع معضل بيکاري

مهدي جمالي نژاد با بيان اينکه نياز به ريسک هاي جديد وجود دارد و لازم نيست هميشه دنباله رو کارهاي گذشتگان برويم، افزود: به طور مثال تصميم داريم پس از پياده راه شدن چهارباغ کارهاي زيبايي در اين خيابان انجام دهيم تا شهر به شادابي و پويايي لازم برسد. بايد به حوزه هاي جديد که يکي از آنها همين کار روي کودکان براي آموزش مشاغل مختلف از سنين پايين است ورود کرد.

وي مشکل بيکاري در کشور را يکي از مشکلات اساسي عنوان و اضافه کرد: يکي از کارهاي بسيار خوبي که مي توان براي رفع اين معضل انجام داد آموزش شغل از سنين پايين به کودکان است که لازم است سازمان در اين زمينه نيز ورود پيدا کند.

 

آيين نامه ساماندهي مشاغل با تلاشي يکساله تنظيم شد

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان نيز در اين جلسه با ارائه گزارش از اقدامات انجام شده توسط اين سازمان، اظهار کرد: کارهاي انجام شده در سازمان نتيجه حمايت هاي شهردار اصفهان و تلاش و همدلي همکارانم بوده است.

وي با بيان اينکه آيين نامه ساماندهي مشاغل با تلاشي يکساله تنظيم شد، تصريح کرد: جلسات مختلفي پيرامون اين آيين نامه برگزار شد و اميدواريم پس از رفع مشکلات آن به زودي تصويب شود.

اصغرکشاورز فاز سوم پروژه اميرکبير را با زيربناي 12 هزارمترمربع آماده افتتاح عنوان کرد و گفت: همچنين مقدمات لازم براي ساماندهي نمايشگاه و فروشگاه هاي موتورسيکلت، دوچرخه و مشاغل مرتبط بازار سروش فراهم شده و آماده کلنگ زني است.

 

ساماندهي بازار خوار و بار فروشان با ايجاد زيرساخت هاي مدنظر اتحاديه

وي با اشاره به ساماندهي مشاغل در موضوع خوار و بار فروشان، تاکيد کرد: بيش از 110 سوله با تمام زيرساخت هاي مدنظر اتحاديه فراهم شده و پيشرفت بسيار خوبي در اين پروژه شاهد هستيم.

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان گفت: کارهاي بسيار خوبي در ساماندهي بازار گل و گياه انجام داده ايم. تفاهمنامه اي با اداره آموزش و پرورش امضا شده تا آزمايشگاهي براي آموزش به دانش آموزان در بازار گل و گياه تدارک ديده شود.

 

بازار مبل آماده کلنگ زني است

وي يکي ديگر از کارهاي انجام شده سازمان را ساماندهي بازار مبل ذکر کرد و افزود: کارهاي مربوط به بازار مبل نيز انجام شده و زمين اين مجموعه آماده کلنگ زني است. همچنين با صنوف درودگر و کابينت ساز جلساتي برگزار شده و زميني در حدود 12 هکتار در محدوده منطقه 12 از سوي همين صنف در نظر گرفته شده است تا پس از ساخت اين مشاغل نيز ساماندهي شود.

کشاورز با اشاره به ساماندهي مشاغل در صنف سورتينگ و بسته بندي عنوان کرد: تفاهمنامه با يک شرکت در اين خصوص انجام شده و در حال ثبت قرارداد هستيم.

وي تاکيد کرد: احداث بلوک هاي ساماندهي در شهرک پينارت به متراژ 13 هزارمتر مربع، پروژه ساماندهي خوار و بار فروشان خيابان وليعصر و جهاد در 5 محور در زميني به مساحت 14 هکتار، احداث بازار گل و گياه در باغ تندرستي، مشارکت با بخش خصوصي، تقويت فروش مجازي، بررسي ايجاد گيت هاي هوشمند در بازارهاي روز کوثر، برنامه ريزي و اجرا جهت استفاده از کيسه هاي پارچه اي، برگزاري همايش در زمينه طب سنتي و روش تغذيه، تاسيس گلخانه و مذاکره با اتحاديه ها در مشاغل مختلف از جمله برخي پروژه هاي در دست اقدام اين سازمان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا