سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: روز قدس روز مقاومت اسلام در برابر کفر است

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

روز قدس نماد مبارزه با استکبار و نظام سلطه؛

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: روز قدس روز مقاومت اسلام در برابر کفر است

 نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روز جهانی قدس، روز مقاومت اسلام در برابر کفر است و این مقاومت با نابودی اسرائیل همراه می شود.

ارک خبربه نقل ازایرنا:سیدحسین نقوی حسینی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شرایطی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل قصد دارند با تشکیل گروه های تروریستی تکفیری داعشی، توجه مردم جهان به ویژه مسلمانان را از جنایات اسرائیل در فلسطین منحرف کنند، مسلمانان جهان ثابت کردند که آرمان فلسطین فراموش شدنی نیست.
وی افزود: روز قدس روز مقاومت مردم مظلوم فلسطین و جهان اسلام در برابر کفر است و ثابت می کند که مسلمانان و آزادیخواهان جهان هیچگاه جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین را فراموش نمی کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز قدس را یادگار جاودان امام راحل دانست و عنوان کرد: این روز موجب شد تا مسلمانان با وحدت و همدلی در برابر دشمن شماره یک جهان اسلام ایستادگی کرده و مردم مظلوم فلسطین را در برابر این جنایات تنها نگذارند.
نقوی افزود: امروز قدس به یک نماد و عامل تاثیر گذار بر وحدت مسلمانان جهان تبدیل شده و آزادی قدس شریف در واقع آرمان تمامی آزادیخواهان جهان شده است.
وی تاکید کرد: وحدت، نیاز اساسی دنیای اسلام برای غلبه بر استکبار است و قدس شریف به عنوان نخستین قبله گاه مسلمانان عاملی برای تقویت یکپارچگی مسلمانان جهان به شمار می رود.
«امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.»
روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.
امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».
مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که « روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا