افزایش پروازهای فرودگاه ایلام؛ مطالبه جدی مردم استان

پایگاه خبری ارک خبر-ابلام:

فرودگاهی با ۶۰ پرواز در هفته؛

افزایش پروازهای فرودگاه ایلام؛ مطالبه جدی مردم استان

کی از مهمترین خواسته های مردم ایلام افزایش پروازهای فرودگاه ایلام به نقاط مختلف کشور است، این در حالی است که هم اکنون ۶۰ پرواز این فرودگاه در هفته به مقصد دو استان انجام می شود.

ارک خبرببه نقل ازمهر-گروه استان ها: ایلام در غرب ایران سال هاست به دلیل موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی کوهستانی از توسعه بازمانده است و این در حالی است که زیرساخت های این استان جوابگوی این استان مرزی نیست.

ایلام امروز با وجود مرز مهران از مهمترین کانون های تردد زوار عتبات عالیات به شمار می رود که نیازمند جاده های استاندارد، پروازهای متعدد فرودگاهی، راه آهن و..است، اما متاسفانه باید گفت استان در همه بخش های ارتباطی محروم است.

راه آهن استان که سال هاست اجرایی نشده و پروژه های راهسازی استان نیز بعد از سال ها هنوز به اتمام نرسیده اند، در این بین فرودگاه شهدای ایلام هم با هفته ای ۶۰ پرواز نتوانسته به مردم و زوار عتبات عالیات خدمات رسانی مطلوبی داشته باشد.

هم اکنون از فرودگاه ایلام به دو منطقه کشور یعنی تهران و مشهد پرواز وجود دارد و افزایش کمی پروازها و بیشتر شدن مسیرهای پروازی از خواسته های مردم استان به شمار می رود.

مردم خواهان افزایش پروازها

علی مرادی از شهروندان ایلامی در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: یکی از مهمترین شاخص های توسعه هر منطقه زیرساخت های ارتباطی است که فرودگاه در این بین نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: فرودگاه ایلام بیش از ۲۱ سال است که به بهره برداری رسیده ولی اکثر مردم از خدمات این فرودگاه بی بهره مانده اند چراکه به دلیل کم بودن پروازها بیشتر مورد استفاده مسئولان قرار می گیرد.

مرادی با اشاره به اینکه معمولا تا دو هفته تمامی صندلی پروازهای فرودگاه به خصوص در مسیر تهران رزرو شده است، گفت: مردم برای کارهای ضروری مجبور هستند فاصله ۸۰۰ کیلومتری ایلام-تهران را با اتوبوس طی کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این باید فرودگاه به دیگر کلان شهرها هم پرواز داشته باشد، این مهم حتی توسعه استان هم نقشی مهم دارد.

توجیه اقتصادی در وجود پروازهای بین المللی در فرودگاه ایلام

علیرضا کریمیان کارشناس مسائل اقتصادی در استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بدون شک وجود یک فرودگاه استاندارد برای هر منطقه ضروری است و باید به این مهم در استان مرزی ایلام توجه شود.

وی گفت: استان ایلام هم اکنون دارای چند منطقه مستعد ایجاد فرودگاه است که در گذشته هم شاهد فرودگاه بوده از جمله فرودگاه مهران و آبدانان که هم اکنون نیازمند بازسازی و برقراری پرواز است.

کریمیان با اشاره به اینکه فرودگاه شهدای ایلام به تنهایی جوابگوی نیاز کل استان نیست، گفت: اگر این دو فرودگاه در استان ایجا شوند شاهد تحولی بزرگ در توسعه زیرساخت های استان خواهیم بود و سطح خدمات دهی فرودگاهی به مردم بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تردد میلیون زائران ایرانی و عراقی در مرز مهران وجود پروازهای بین المللی در فرودگاه ایلام از توجیه اقتصادی برخوردار است، گفت: این مهم نیازمند برنامه ریزی درست است.

ایلام در لیست در فرودگاه های بین المللی کشور قرار دارد

علی متانت مدیر فرودگاه شهدای ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون ۶۰ پرواز به صورت هفتگی در فرودگاه ایلام در مسیرهای پروازی تهران و مشهد انجام می شود که در سال جاری بیش از ۳۲ هزار مسافر نیز جابجا شده اند.

وی با اشاره به اینکه پروژه ترمینال بین المللی فرودگاه در دو فاز در دست ساخت است، گفت: قطعا افزایش پروازهای فرودگاه شهدای ایلام به خصوص پروازهای بین المللی جزو اولویت های مهم فرودگاه است.

متانت تصریح کرد: در نظر داریم در سال ۹۶ پروازهای این فرودگاه را افزایش داده، همچنین پروازهای عتبات عالیات را مجددا برقرار کنیم، پروازهای اصفهان و یکی از شهرهای شمالی ایران را برای نخستین‌بار در فرودگاه ایلام راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای اولین بار دریافت کارت پرواز مسافران هواپیمایی ماهان بصورت اینترنتی در فرودگاه ایلام انجام می شود، مسافران هواپیمایی ماهان در فرودگاه ایلام ، می توانند از از ۲۴ ساعت تا ۹۰ دقیقه قبل از پرواز از این خدمت بهره مند شوند.

وی بیان داشت: با ارتقاء سطح خدمات این فرودگاه از این پس شهروندان ایلامی صندلی پرواز خود را به صورت اینترنتی رزرو خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا