غلظت گرد و غبار در سردشت به ۱۰ برابر حد مجاز رسید

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی:

غلظت گرد و غبار در سردشت به ۱۰ برابر حد مجاز رسید

 معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی گفت: عصر امروز چهارشنبه میزان گرد و غبار شهرستان مرزی به ۱۰ برابر حدمجاز رسید.

ارک خبربه نقل ازمهر:سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی استان امروز پدیده گرد و غبار در برخی از شهرهای استان روی داده است افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر ۱۰ میکرون ۱۶۰۰ میکرو گرم بر مترمکعب ۱۰ برابر حدمجاز است.

وی با بیان اینکه میزان استاندارد ذرات معلق با قطر ۱۰ میکرون ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب و میزان ذرات استاندارد ۲.۵ میکرون میز ۳۵ میکرو گرم بر مترمکعب است اظهارداشت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر ۱۰ میکرون در ارومیه نیز دو برابر حدمجاز و شهرستان بوکان نیز سه برابر حدمجاز است.

موسوی با بیان اینکه استفاده از مایعات، آبمیوه به شهروندان در روزهای بالا بودن بارآلودگی هوا توصیه می‌شود گفت: تا حد امکان مردم از تردد در سطح شهر به خصوص مرکز شهر ارومیه خودداری کنند و در صورت اجبار برای حضور در بیرون از ماسک به خصوص ماسک‌های استاندارد حتماً استفاده کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان فعال است بیان داشت: دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در جنوب، دو ایستگاه در شمال و چهار ایستگاه نیز در مرکز استان ارومیه قرار دارند.

وجود ناوگان عمومی و تردد خودروهای فرسوده، افزایش کانون ریزگردهای داخلی در کنار مشکل ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه به همراه پایداری هوا و وارونگی دمایی این روزها مردم و شهروندان ارومیه را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.

با وجود قرار گرفتن آذربایجان غربی به خصوص ارومیه در موقعیت جغرافیایی کوهستانی در سال‌های اخیر شاهد افزایش آلودگی هوا در برخی شهرهای استان به خصوص مرکز آن هستیم موضوعی که به مرز هشدار نیز رسیده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا