اولین مرکز دیتاسنتر هواشناسی کشور افتتاح شد

پایگاه خبری ارک خبر-تآذربایجان شرقی:

با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی صورت گرفت:

اولین مرکز دیتاسنتر هواشناسی کشور افتتاح شد

 اولین مرکز دیتاسنتر هواشناسی کشور افتتاح شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، داود بهبودی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سازمان هواشناسی از جمله سازمان‌هایی است که تولید اطلاعات و داده جزو مهمترین وظایف و ماموریت‌های آن است و امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مرکز دیتاسنتر هواشناسی استان بودیم.
وی افزود: در استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ موقعیتی که دارد، پیش‌بینی جبهه‌ها و رویدادهای طبیعی از حساسیت خاصی برخوردار بوده و اقداماتی که توسط همکاران سازمان هواشناسی استان در این ارتباط انجام می‌شود اهمیت فوق‌العاده‌ای برای جامعه دارد.
بهبودی خاطرنشان ساخت: مرکز دیتاسنتر به ارتقاء کیفیت نگهداری دیتاها و در واقع استانداردسازی امکاناتی که ما به عنوان دیتاسنتر به کار می‌بریم کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه نقش سازمان هواشناسی از منظر پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی حوادث بسیار حیاتی است، افزود: هواشناسی بیشتر حالت پدافندی داشته و با استفاده از ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد پیش‌بینی‌ها و اطلاعات بدست آورده را اطلاع‌رسانی می‌کند تا مردم بهترین رفتار را برای مواجهه با موقعیت‌ها و حوادث خاص احتمالی بروز دهند.
وی اذعان داشت: هر قدر دقت اطلاعات و قدرت پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بیشتر باشد و به سمت پیش‌بینی ‌های نقطه‌ای برود، آثار مثبت آن در  بخش اقتصاد، راندمان کشاورزی، کاهش خسارات حوادث طبیعی و برنامه‌ریزی‌ها بیشتر نمایان خواهد شد.
بهبودی با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، ابراز داشت: فرصت مجددی به دولت تدبیر و امید دست داده تا سیاست‌های خود را دنبال و مبتنی بر عقلانیت، تدبیر و تنش‌زایی حرکت کند؛ بهرحال رویکردهای جدیدی را در بحث‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پی خواهیم گرفت که تقویت زیرساخت‌ها از جمله تجهیز هواشناسی یکی از آنهاست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی یادآور شد: احساس نیاز مردم به هواشناسی و ضرورت بهبود و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های سازمان هواشناسی روز به روز بیشتر و آشکارتر می‌شود.
وی یادآور شد: مجموعه تلاش‌هایی که همکاران سازمان هواشناسی استان انجام می‌دهند مبتنی بر پیش‌بینی از طریق تکنیک‌های علمی و با استفاده از ابزارآلات پیشرفته و حساس  است و اگر نقطه ضعفی هم احساس می‌شود در نتیجه کمبود اعتبارات و بعضا غفلت‌های مجموعه نظام مدیریتی و اجرایی است که امیدواریم همه نواقص بزودی برطرف شود.
بر اساس این گزارش، مرکز دیتاسنتر هواشناسی آذربایجان‌شرقی که به منظور افزایش امنیت در شبکه، قوی‌تر شدن ارتباطات و مقابله با کاهش حمله‌های سایبری طراحی و ایجاد شده است، با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آغاز به کار کرد.
به گفته رئیس مرکز انفورماتیک هواشناسی استان با ایجاد این مرکز، اطلاعات جوی و هواشناسی استان هر ساعت به سازمان مرکزی ارسال و از آنجا به طور مستقیم به ژنو ارسال می‌شود.
مهندس مریم میزانی افتتاح این مرکز را باعث پیشرفت کارایی و عملکرد هواشناسی دانست و گفت: به دلیل اهمیت جمع‌آوری اطلاعات جوی و هواشناسی و اطلاع رسانی به موقع برای دستگاه‌ها برای مقابله با کاهش حوادث، نیازمند به روز شدن اطلاعات هستیم و در حال حاضر با خط اختصاصی، اطلاعات شهرستان ها را به صورت آنلاین و اتوماتیک دریافت می‌کنیم.
مرکز دیتا سنتر هواشناسی آذربایجان‌شرقی اولین و پیشرفته‌ترین مرکز داده‌های اطلاعات جوی در کشور است که با افزایش سرعت اینترنت به پیش‌بینی پیشرفته هواشناسی کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا