قلم اشیا تقلبی عتیقه تقلبی در ارومیه امحا شد

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

قلم اشیا تقلبی عتیقه تقلبی در ارومیه امحا شد

۷۰۰ قلم اشیاء عتیقه تقلبی که توسط نیروی انتظامی در عملیاتهای مختلف از سودجویان کشف شده بود، در ارومیه امحاء شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر: به نقل از میراث فرهنگی آذربایجان غربی، ۷۰۰ قلم اشیاء عتیقه تقلبی که توسط نیروی انتظامی در عملیاتهای مختلف و در حین خروج از کشور از سودجویان کشف و ضبط شده بود، در ارومیه امحاء شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در این خصوص با بیان اینکه این اشیاء تقلبی  بوده و فاقد هرگونه ارزش فرهنگی و تاریخی اند افزود: این اجناس به قیمت های بسیار بالایی توسط سودجویان خرید و فروش شده است.

محمد فتحی ادامه داد: این اشیاء طی سالیان گذشته توسط ارگانهای مختلف و نیروی انتظامی کشف و ضبط شده بود و طبق قوانین، بمنظور جلوگیری از ورود مجدد آن به بازار، به نفع اداره کل میراث فرهنگی استان مصادره شد.

وی افزود: این اشیاء و اقلام که به طرز ماهرانه ای توسط جاعلان و سوداگران عتیقه، قلب شده بود شامل انواع و اقسام سکه، انواع مهر، مجسمه های سنگی و برنزی، ظروف شیشه ای و سفالی و چند جلد کتاب بودند که برابر موافقت معاونت میراث فرهنگی کشور، نسبت به امحاء آنها اقدام شد.

فتحی با قدردانی از حس دلسوزی و علاقمندی که عموم شهروندان نسبت به حفظ و پاسداشت مواریث فرهنگی دارند، گفت: خرید و فروش و نگهداری هرگونه اشیاء عتیقه و همچنین تهیه و خرید و فروش اشیاء و اقلام تقلبی، جرم مشهود بحساب آمده و طبق قوانین کشور، مجازات حبس و جریمه نقدی برای متخلفان در پی خواهد داشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا