هوای آذربایجان غربی غبارآلود می شود

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

معاونت نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی:

هوای آذربایجان غربی غبارآلود می شود

 معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی گفت: امروز کیفیت هوای ارومیه و برخی شهرهای استان غبارآلود و برای گروه های سنی حساس ناسالم می شود.

ارک خبربه نقل ازمهر:سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی استان امروز پدیده گرد و غبار در برخی از شهرهای استان رخ می دهد افزود: در این راستا با توجه به افزایش سرعت باد در نواحی جنوبی و مرکزی استان احتمال رخداد پدیده گرد و غبار وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی هفته های اخیر شاهد بروز گرد و غبار در استان هستیم عنوان کرد: روزهای آتی احتمال آلودگی هوا و وقوع ریزگردها پیش بینی می شود.

موسوی با بیان اینکه استفاده از مایعات، آبمیوه به شهروندان در روزهای بالا بودن بارآلودگی هوا توصیه می‌شود گفت: تا حد امکان مردم از تردد در سطح شهر به خصوص مرکز شهر ارومیه خودداری کنند و در صورت اجبار برای حضور در بیرون از ماسک به خصوص ماسک‌های استاندارد حتماً استفاده کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان فعال است بیان داشت: دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در جنوب، دو ایستگاه در شمال و چهار ایستگاه نیز در مرکز استان ارومیه قرار دارند.

وجود ناوگان عمومی و تردد خودروهای فرسوده، افزایش کانون ریزگردهای داخلی در کنار مشکل ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه به همراه پایداری هوا و وارونگی دمایی این روزها مردم و شهروندان ارومیه را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.

با وجود قرار گرفتن آذربایجان غربی به خصوص ارومیه در موقعیت جغرافیایی کوهستانی در سال‌های اخیر شاهد افزایش آلودگی هوا در برخی شهرهای استان به خصوص مرکز آن هستیم موضوعی که به مرز هشدار نیز رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا