فتح خرمشهر نقطه عطف دیگری در تاریخ اسلام است

پایگاه خبری ارک خبر-کرمانشاه:

استاندار کرمانشاه:

فتح خرمشهر نقطه عطف دیگری در تاریخ اسلام است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فتح خرمشر، نقطه عطف دیگری در تاریخ اسلام است، بر ماندگاری یاد و خاطره این حماسه تاکید کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، اسدالله رازانی امروز چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کرمانشاه که در محل سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان برگزار شد، گفت: فتح خرمشهر نعمت اسلام، نعمت انقلاب و نعمت خفظ عزت و شرف این کشور در جریان ۸ سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به سی و پنجمین سالگرد فتح خرمشهر افزود: اگر جنگ تحمیلی را بزرگترین توطئه دشمنان کشور و انقلاب اسلامی علیه کشور و انقلاب بدانیم – که حتما همین طور است-  آنگاه فتح خرمشهر نقطه عطف در این حادثه است.

استاندار کرمانشاه ابراز داشت: تمام دنیای شرق به سرکردگی شوروی و دنیای غرب به سرکردگی آمریکا و کشورهای صنعتی صدام را به سلاح شیمایی تجهیز کردند.

وی یادآور شد: در آن زمان شاه اردن در پرتاپ موشک و توپ علیه شهرهای ایران با صدام همکاری کرد.

رازانی گفت: تمام دنیا در آن زمان قیام کردند تا نظام را به سقوط بکشند اما امام راحل، رزمندگان و مردم با اتکا به دین مبین اسلام مقاومت کردند و اوج این مقاومت در بازپس گیری خرمشهر نمایان شد.

وی  افزود: تاریخ جنگ را می توان به دو تکه تقسیم کرد، قبل از فتح خرمشهر و بعد از فتح خرمشهر، که با این نقشه توطئه جدا کردن بخش هایی از خاک کشور را داشت.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: صدام از این حمله دو هدف ترسیم کرده بود، هدف بزرگ آنها فتح تهران و هدف محدود تر آن جدا کردن خوزستان از ایران بود.

وی با بیان اینکه با فتح خرمشهر معلوم شد که این توطئه دیگر کاربرد ندارد، گفت: پس از فتح خرمشهر سازمان ملل به میان آمد و این در حالی بود که تا پیش از این خبری از قطع نامه نبود.

رازانی تصریح کرد: فتح خرمشهر گویی دنیای استکباری آن روز را به سرعقل آورد و در مقابل اراده ملت تسلیم شدند. هرآنچه که بعد از خرمشهر اتفاق افتاد که قطعه دوم تاریخ جنگ است ماجرای دیگری دارد.

وی ابراز داشت: اوج افتخار جنگ ما در فتح خرمشهر است لذا نه تنها ۳۵ سال بلکه پس از ۱۰۰۰ سال هم باید حادثه فتح خرمشهر به عنوان یک روز بزرگ یاد شود.

رازانی در ادامه گفت: همانگونه که به پیامبر دستور داده شد که جنگ هایی که نقطه عطف در صدر اسلام است فتح خرمشهر را باید همچون بدر و حنین و خندق تا ابد در تاریخ اسلام به عنوان نقطه عطف بدانیم.

استاندار کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر هم در تاریخ این کشور ماندگار است.

وی اذعان داشت: ای کاش می شد همانند کوه ستبر بیستون که جزو تاریخ این کشور در کرمانشاه حک شده جایی بربلندای قلل این کشور کتیبه فتح خرمشهر هم نصب می شد البته در جان و خاطرات و تاریخ این کشور حک شده است.

رازانی در پایان گفت: همانطور که امام راحل فرمود: “خرمشهر را خدا آزاد کرد” و ما باید از خدا به خاطر این نعمت بزرگ شکرگزاری کنیم و از امام(ره) و شهدا نیز سپاسگذار باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا