آیین بزرگداشت روز معلم در پایتخت اندونزی برگزار شد

پایگاه خبری ارک خبر-کوالالامپور:

آیین بزرگداشت روز معلم در پایتخت اندونزی برگزار شد

 آیین بزرگداشت روز معلم در مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) شهر جاکارتا پایتخت اندونزی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، معلمان، دانش آموزان و جمعی از اولیای دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، ‘ولی الله محمدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در این آیین که دوشنبه شب برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم و دانش و نقش آن در توسعه جوامع بشری، گفت: در دین اسلام علم، عالم و معلم مورد توجه ویژه قرار گرفته و بر اهمیت آن تاکید شده است.
وی نخستین قدم در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه را نیروی انسانی دانست و گفت: طبیعی است که نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص نقش مهمی در پیشرفت کشور و رفاه جامعه دارد. معلمین در آموزش و آماده سازی نیروی انسانی نقش مهمی دارند و به قول رهبر معظم انقلاب معلمین نسل آینده را می سازند. همه مصرف کننده نیروی انسانی هستند و معلم تولیدکننده نیروی انسانی.
بلندپایه ترین دیپلمات ایران در اندونزی با اشاره به سیاست ها و برنامه های جمهوری اسلامی ایران در مورد علم و آموزش، گفت: خوشبختانه دستاوردهای خوبی حاصل شده و اکنون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از علوم و فناوری رتبه های خوبی در جهان دارد. در تولید علم و برخی علوم رتبه کشورمان کمتر از 20 و حتی تک رقمی است.
وی در ادامه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت را مورد اشاره قرار داد و بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات در ثبات و امنیت کشور تاثیرگذار است.
محمدی از ایرانیان مقیم اندونزی دعوت کرد برای شرکت در انتخابات و رای دادن به شعبه اخذ رای در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا مراجعه کنند.
‘عباسیان’ مدیر مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) شهر جاکارتا در ابتدای این مراسم فعالیت های گذشته و برنامه های آینده این مجتمع را تشریح کرد.
در ادامه فیلم هایی از فعالیت های مدرسه و همچنین ایران برای حاضرین نمایش داده شد و دانش آموزان مدرسه چندین برنامه سرود، دکلمه، شعر و تئاتر اجرا کردند.
در پایان مراسم جشنواره و مسابقه غذا که توسط بانوان ایرانی مقیم اندونزی آماده شده بود برگزار و به 6 تن از کسانی که امتیاز بیشتری از هیات داوران کسب کردند، جوایز اهدا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا