شهردار اصفهان با حضور در برنامه سفرنامه ی صبا از شبکه3 مطرح کرد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهردار اصفهان با حضور در برنامه سفرنامه ی صبا از شبکه3 مطرح کرد :

اصفهان مصداق شهر شهیدان است / اردیبهشت اسطوره ای اصفهان را از دست ندهید

شهردار اصفهان گفت: اصفهان با تقدیم هزاران شهید در دوران جنگ تحمیلی مصداق شهر شهیدان است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، مهدی جمالی نژاد با حضور در برنامه سفرنامه ی صبا که از شبکه 3 پخش میشد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب ، اعیاد شعبانیه ، عید مبعث ، هفته سلامت و هفته معلم با اشاره به هفته ی نکوداشت اصفهان اظهار کرد : این هفته به ما یک فرصت باز خوانی مجدد از اصفهان را می دهد تا با زوایای پنهان و آشکار این شهر اسطوره ای بیشتر آشنا شویم.

وی با بیان اینکه اصفهان یک تفاوت خاصی نسبت به گذشته پیدا کرده، اظهار کرد: 1300 شهر در ایران داریم که هرکدام پیشینه تاریخی خودشان را دارند اما اصفهان یک کهن شهر است که 4 دوره پایتخت کشور بوده است و به نوعی یک تونل تاریخی محسوب می شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان یک موزه بدون سقف است که اثار تاریخی کاملی را در آن میتوان مشاهده کرد. اصفهان در سال 2006 پایتخت فرهنگی جهان اسلام ،همچنین پایتخت فرهنگ و هنر کشور و هم اکنون نیز به عنوان شهر دوستدار کودک در جهان شناخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از پروژه های شهر اصفهان اشاره کرد : یک هزار و 180 پروژه در شهر اصفهان به همراه 30 تا 40 ابر پروژه فعال است که از آن جمله میتوان به سالن بین المللی اجلاس سران ، شهرک سلامت ، میدان امام علی (ع) و پروژه نمایشگاه های بین المللی شهر اصفهان اشاره کرد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهر اصفهان در تمامی حوزه ها پیشرو بوده است ، افزود: اصفهان از شهرهای اثر گذار در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی بوده به نحوی که بیشترین شهید و جانباز از این شهر است.

وی با بیان اینکه ما باید از رویکرد ها در حوزه گردشگری صیانت کنیم، خاطرنشان کرد: اصفهان علاوه بر دارا بودن بیش از 2000 جاذبه تاریخی میراث معنوی و فرهنگی ناملموس و ارزشمندی را در دل خود جای داده است .

شهردار اصفهان با بیان اینکه اردیبهشت اسطوره ای اصفهان را از دست ندهید ، تاکید کرد : اصفهان به جزء جاذبه های تاریخی از جاذبه های تاسیسی بسیاری مانند باغ پرندگان ، باغ صدف ها ، باغ خزندگان ، باغ گلها ، باغ پروانه ها و غیره نیز سود می برد تا بتواند سبد ذائقه های مختلف را جذب کند .

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا