مسافران تاريخ نماد زنده معرفي تقويم گذشته اصفهان / هفته اصفهان؛ شناسنامه نصف جهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر فرهنگی، هنری و تفریحی شهرداری اصفهان:

مسافران تاريخ نماد زنده معرفي تقويم گذشته اصفهان / هفته اصفهان؛ شناسنامه نصف جهان

مدیر فرهنگی، هنری و تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه افتتاح هفته نکوداشت اصفهان چهارم اردیبهشت در سینما فلسطین برگزار مي شود، گفت: در هفته نکوداشت اصفهان برنامه های متنوع فرهنگی در نظر گرفته شده است که این برنامه ها به مثابه یک شناسنامه برای اصفهان است و می تواند اصفهان را از تمامی جنبه ها معرفی کند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، منصور سلطانی زاده با بیان این مطلب که برنامه هایی مانند اجرای موسیقی سنتی و معرفی صنایع دستی اصفهان و حرفه های این شهر و سایر برنامه ها هویت و فرهنگ شهر و مردمان اصفهان را به خوبی معرفی می کند، در خصوص شاخص ترین برنامه های هفته نكوداشت اظهار داشت: برنامه «مسافران تاریخ» با استفاده از هنر نمایشی هنرمندان شهر و برپایی نمایش هایی که جنبه تاریخی دارد به دنبال معرفی تاریخ گذشته اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه باید در کنار برنامه هایی که معرف موضوعات تاریخی اصفهان است به موضوعات روز جامعه نیز پرداخته شود، گفت: به عنوان مثال با همکاری مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان در 20 غرفه شهری، بازی های رایانه ای برگزار می شود تا کودکان به وسیله بازی های نو اصفهان را بشناسند.

مدیر فرهنگی، هنری و تفریحی شهرداری اصفهان قسمت جذاب برنامه های فرهنگی را عکاسی های مردمی دانست و گفت: این برنامه در قالب مسابقه ای برگزار  و در پایان به افراد برتر جوایزی اهدا می شود.

سلطانی زاده با بیان اینکه بخش عمده ای از این برنامه ها محله محور است، ادامه داد: به عنوان مثال بازی های بومی و محلی در شهرداری های مناطق شهری با حضور اهالی هر محله برگزار می شود.

مدیر فرهنگی، هنری و تفریحی شهرداری اصفهان همچنین به برگزاری تورهای گردشگری به عنوان یکی از برنامه های ویژه هفته اصفهان اشاره کرد و گفت: این تورها به صورت خانوادگی است و روزانه 30 دستگاه اتوبوس، پنج مسیر گردشگری به این برنامه اختصاص یافته است.

سلطانی زاده با تاکید بر اینکه این تورها به منظور ایجاد نشاط و شادابی در شهر طراحی شده است، گفت: این برنامه از سوم تا دهم اردیبهشت ماه در نقاط مختلف شهر مستقر هستند و شهروندان برای شرکت در این تورها می توانند به فرهنگسراهای منطقه خود مراجعه و یا با سامانه 137 تماس گرفته و ثبت نام کنند.

به گفته وی این تورها رایگان بوده و شهروندان با این تورها ضمن آشنایی با اماکن تاریخی و میراثی اصفهان با زوایای پنهان این آثار نیز آشنا می شوند.

سلطانی زاده دیگر ویژه برنامه هفته اصفهان امسال را تجلیل از ائمه جماعات عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مبعث پیامبر (ص) با هفته اصفهان مقارن شده است به همین منظور از ائمه جماعات مساجد در مناطق و محلات شهر تجلیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهار نمایشگاه با مشارکت ارامنه اصفهان برگزار می شود به سه افتتاحیه در این هفته نیز اشاره کرد و گفت: در هفته اصفهان افتتاح سه مرکز «رصد خانه فرهنگی استان به همراه رونمایی از شناسنامه محلات»،‌ «مرکز شعر و فرهنگ اصفهان» و «خانه حکمت و فلسفه» را خواهیم داشت.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا