بارش تگرگ در اغلب مناطق استان اردبیل/تندباد مشگین شهر را درنوردید

پایگاه خبری ارک خبر-اردبیل:

با فعال شدن سامانه هوای سرد؛

بارش تگرگ در اغلب مناطق استان اردبیل/تندباد مشگین شهر را درنوردید

 با فعال شدن سامانه هوای سرد، ضمن کاهش دمای هوا و وقوع پدیده تندباد در اردبیل و بویژه شهرستان مشگین شهر، اغلب شهرهای این استان شاهد بارش تگرگ بود.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر از ساعات اولیه صبح روز دوشنبه تندباد در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی به وقوع پیوسته است.

در پی وزش بادهای شدید، به تراکم ابرها اضافه شده و همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ نیز به صورت مقطعی مشاهده می‌شود.

وضعیت جوی فعلی تردد عادی ساکنان در معابر شهری را دچار مشکل کرده و موجب شده اردبیلی‌ها از البسه گرم استفاده کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وزش بادهای تند با سرعت نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اضافه کرد: سامانه هوای سرد در استان فعال شده است.

علی دولتی مهر با اشاره به اینکه سرعت تندباد در شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در فرودگاه اردبیل و سرعین به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است، به تداوم وزش باد اشاره کرد.

وی افزود: این سامانه موجب تداوم کاهش دمای هوا شده و پیش‌بینی می‌شود دمای هوای مناطق مرکزی و جنوبی تا ۲۰ درجه نیز کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه با ریزش هوای سرد، در سطح جاده‌ها هوای مه‌آلود حاکم می‌شود، به ضرورت اطلاع رانندگان از وضعیت جوی و سپس برنامه‌ریزی برای سفر تأکید کرد.

دولتی مهر متذکر شد: علاوه بر این با توجه به کاهش ناگهانی دما و وزش باد لازم است کشاورزان و باغداران نیز تمهیدات لازم برای حفاظت از مزارع و باغات خود را اعمال کنند.

وی تأکید کرد: وضعیت جوی فعلی تا روز پنج‌شنبه ادامه دارد و هم اینکه نیز دمای هوای مرکز استان با ۱۳ درجه کاهش به نسبت روز گذشته به ۱۳ درجه بالای صفر رسیده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان به غیر از شهرستان‌های گرمی، بیله سوار و پارس آباد در مابقی شهرستان‌ها شاهد بارش باران هستیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا