معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان: روزانه حدود 160 تن زباله در کاشان جمع آوري مي شود

پایگاه خبری ارک خبر-کاشان:

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان:روزانه حدود 160 تن زباله در کاشان جمع آوري مي شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت: روزانه حدود 160 تن زباله در کاشان جمع آوري مي شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، محمد حسين واحديان به بیان اقدامات و فعالیت های این حوزه در مراقبت از محیط زیست در صیانت از زمین پاک پرداخت و اظهار کرد: یکی از عوامل مهم آلودگی زمین در شهرها زباله است که در این زمینه شهرداری کاشان با اجرای طرح های مدیریت پسماند و آموزش شهروندان سعي درکاهش پسماند و تفکیک زباله ها از مبداء را دارد.

وي با بيان اينکه شهرداری با استفاده از ماشین آلات مکانیزه و مخازن جمع آوری زباله سعی در افزایش بهداشت و جلوگیری از ورود  شیرابه ها در محیط را دارد، تصريح کرد:  مسیر حمل زباله از سکوی انتقال تا محل دفن از زباله ها و نایلون های رها شده در طبیعت پاکسازی شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با اشاره به اقدامات انجام شده در محل دفن زباله افزود: ایجاد استخر و جوی جمع آوری شیرابه در محل دفن با هدف جلوگیری از نفوذ شیرابه ها به زمین در اطراف محل دفن زباله ، ايجاد کمربند فضای سبز با استفاده از گونه های مقاوم و مناسب درختان جهت ایجاد سد و مانعی برای جلوگیری از انتشار اقلام سبک زباله در محیط، از ديگر فعاليت هاي انجام گرفته بوده است.

* پسماندهای عفونی مجزا از سطح شهر جمع آوری مي شود

واحديان با تاکيد بر اينکه  پسماند های عفونی بصورت کاملا مجزا از سطح شهر جمع آوری مي شود، خاطرنشان کرد: حدود سه تن پسماندهای عفونی از سطح شهر جمع آوری و در محل های مخصوص توسط پتوهای گندزدا عایق بندی مي شود تا آسیب های وارده به زمین و طبیعت به حداقل کاهش یابد.

*جمع آوري روزانه 160 تن زباله در کاشان

وي بیان کرد: شهرداری کاشان با اجرای طرح های تفکیک زباله از مبدا و تفکیک زباله در شرکت بازیافت تلاش مهمی در کاهش آسیب های ناشی از دفن زباله نموده است و با افتتاح فاز تولید کود کمپوست علاوه بر مواد بازیافتی جداشده از پسماند های خانگی نقش زیادی در کاهش دفن زباله در محل دفن داشته است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان ادامه داد:  روزانه حدود 160 تن زباله در کاشان جمع آوري مي شود که نزديک به  سه درصد از آن  تفکیک و نزدیک به یک صد تن به کمپوست تبدیل می شود و مابقی در محل دفن زباله دفع می گردد.

* سرانه تولید پسماند خانگی در کاشان 10 درصد کاهش يافته است

واحديان با بيان اينکه در کشتارگاه صنعتی کاشان با ایجاد تبدیل زوايد کشتارگاه به کود از ورود این مواد به زمین و محیط زیست و آلوده نمودن آن جلوگیری مي شود، اظهار کرد: علاوه بر فعالیت های عمرانی و خدماتی جهت حفاظت از محیط زیست با ایجاد فرهنگ سازی و تبلیغات فرهنگی سعی شده است تا با کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا نسبت به صیانت از زمین پاک اقدام شود و خوشبختانه در دو سال اخیر سرانه تولید پسماند خانگی در کاشان ده درصد کاهش يافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا