ایران رتبه نخست خدمات چشم پزشکی در میان کشورهای شرق مدیترانه

پایگاه خبری ارک خبر-مشهد:

ایران رتبه نخست خدمات چشم پزشکی در میان کشورهای شرق مدیترانه

 عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای شرق مدیترانه جزو کشورهایی است که از نظر غربالگری، خدمات اپتومتری و خدمات چشم پزشکی رتبه نخست را دارد.

ارک خبری به نقل ازایرنا:دکتر عباس عظیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: هم اینک حدود 9 هزار نفر در ایران نابینا هستند. مجموع تعداد مبتلایان به نابینایی و کم بینایی در کشور 180 هزار نفر تخمین زده می شود، بخش کمتری نابینا بوده اما جمعیت کم بینایی رقم بالایی را شامل می شود.
وی آب مرواید عمل نشده را مهمترین عامل نابینایی در ایران عنوان و بیان کرد: هم اینک بیماری آب مروارید در مناطق روستایی و شهری دورافتاده خطر کم بینایی و نابینایی را به دنبال دارد.
عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران ادامه داد: دیگر علل نابینایی و کم بینایی در ایران شامل بیماریهای چشمی، عفونتهای چشمی، بیماریهای سیستماتیک، دیابت، فشار خون، اختلالات تیروئید، آب سیاه، ناهنجاریهای ته چشم، سایر اختلالات چشمی و سوء تغذیه است.
وی گفت: طبق آمارها هم اکنون بین 70 تا 80 میلیون نفر در دنیا دچار نابینایی و افزون بر 180 میلیون نفر به کم بینایی مبتلا هستند که این آمار نسبت به گذشته رشد دو برابری داشته است.
این متخصص اپتومتری افزود: این در حالی است که 75 تا 80 درصد اختلالات بینایی، کم بینایی و نابینایی قابل پیشگیری هستند.
عظیمی با اشاره به اجرای طرح 2020 از سوی سازمان بهداشت جهانی از حدود 25 سال گذشته تاکنون گفت: این طرح با هدف پیشگیری و کنترل اختلالات بینایی و بیماریهای چشمی در دنیا برای چشم انداز سال 2020 میلادی اجرایی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا