بازسازی و مرمت 2 هزار واحد مسکونی سیل زدگان آذربایجان غربی آغاز شده است

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بازسازی و مرمت 2 هزار واحد مسکونی سیل زدگان آذربایجان غربی آغاز شده است

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز عملیات بازسازی و مرمت حدود 2 هزار واحد مسکونی سیل زدگان آذربایجان غربی طی روزهای اخیر، گفت: هزینه های احداث بیش از 960 واحد مسکونی و مرمت حدود یکهزار واحد آسیب دیده این استان برآورده شده است.

به گزارش  ارک خبربه نقل ازایرنا علیرضا تابش روز یکشنبه در بازدید از روستای سیل زده سردرود ارومیه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر عملیات بازسازی منازل در روستای سردرود بخش مرکزی ارومیه همزمان با شهرستان های نقده و اشنویه در حال انجام است.
به گفته وی در زمینه تامین امکانات و هزینه های بازسازی و مرمت منازل سیل زده مشکلی وجود ندارد و برای اتمام این عملیات تا قبل از فرا رسیدن فصل زمستان تلاش می شود.
وی با اشاره به اینکه تمامی تسهیلات از محل اعتبارات بنیاد مسکن و با حمایت دولت تامین می شود، اضافه کرد: فعالیت های مربوط به تشکیل پرونده، نقشه برداری و معرفی به بانک انجام شده است تا تسهیلات بلاعوض بدون هیچ مشکلی به صاحبان این واحدهای مسکونی پرداخت شود.
تابش با اشاره به اینکه بازسازی و آواربرداری سیل در آذربایجان غربی در سریع ترین زمان ممکن آغاز شد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان وقوع سیل، خسارت ها را به صورت منظم برآورد کرده است.
وی افزود: برای مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق سیل زده روستایی این استان تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد کم بهره و 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: در مناطق شهری نیز 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد کم بهره و 60 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه بهترین بازسازی با کمک خود مردم انجام می گیرد، گفت: تا آخرین روز بازسازی و مرمت در کنار مردم هستیم اما امیدواریم این فعالیت با کمک مردم و به بهترین شکل ممکن انجام شود.
به گزارش ایرنا 43 نوع حادثه طبیعی در دنیا شناسایی شده که امکان بروز 34 نوع آن در ایران و 27 نوع این حوادث در استان وجود دارد.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصربفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امداد رسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
بارش باران های فصلی از روز پنجشنبه /24 فروردین/ با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.
بر اساس اعلام مسئولان استان این حادثه در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا