حرکت هیئت های عزادار امام موسی کاظم(ع) به سمت امامزاده رقیه خاتون(س) نطنز

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

حرکت هیئت های عزادار امام موسی کاظم(ع) به سمت امامزاده رقیه خاتون(س) نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) سوگواران امام موسی کاظم(ع) در قالب هیئت های عزادار به سمت امامزاده رقیه خاتون(س) نطنز حرکت و در جوار این امامزاده عظیم الشان به عزاداری پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: مراسم عزاداری امام موسی کاظم(ع) در شب شهادت این امام بزرگوار با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار نطنز در جوار حرم مطهر امامزاده رقیه خاتون(س) نطنز برگزار شد.

وی در ادامه افزود: همچنین براساس سنتی که هرساله در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در شهر نطنز اجرا می شود حرکت هیئت های عزادار امام موسی کاظم(ع)  از حسینیه مرکز شهر نطنز به سمت امامزاده رقیه خاتون (سلام الله علیها ) است که این برنامه شب شنبه 2 اردیبهشت برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: این مراسم  راس ساعت ۷ بعد از ظهر  شنبه همراه با مداحی و سینه زنی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در جوار این امامزاده جلیل القدر آغاز شد و پس از برگزاری این مراسم باشکوه کلیه عزاداران میهمان سفره کریمانه حضرت بودند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه گفت: نسب این امامزادة شریفه به اعتقاد اهالی و بزرگان شهر به امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستانه امامزاده رقیه خاتون (علیها السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، شهر نطنز واقع شده است.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا