هیات علمی تحقیقاتی ایتالیا به ریاست وزیرآموزش و تحقیقات در راه ایران

پایگاه خبری ارک خبر-رم:

هیات علمی تحقیقاتی ایتالیا به ریاست وزیرآموزش و تحقیقات در راه ایران

 یک هیات 150 نفری علمی تحقیقاتی ایتالیایی به ریاست وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات این کشور برای نخستین نشست نو آوری، علوم و فن آوری ایران و ایتالیا، امروز (سه شنبه) عازم تهران می شود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، سناتور ‘والریا فدلی’ وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا در راس هیاتی متشکل از مسئولین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و شرکت های ایتالیایی جهت افتتاح نخستین نشست نوآوری، علوم و فن آوری و ملاقات با همتای ایرانی خود، امروز عازم تهران می شود.
این نشست فردا و پس فردا (30 و 31 فروردین) با حضور محمد فرهادی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی در تهران برگزار می شود. دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت هایی که دارای رویکرد نوآورانه هستند می توانند از طریق این نشست که بر روی یک برنامه گسترده تر با هماهنگی شهر علوم در ناپل متمرکز است، با یکدیگر تبادل دائمی علمی و فنی را از طریق اجرای همکاری های علمی و فناوی داشته باشند.
این نشست با هدف مساعدت برای گفت و گو در باره موضوعات مربوط به نوآوری و دیدارهای دو جانبه برای ایجاد مشارکت فنی، تولیدی و تجاری میان نهادهای تحقیقاتی، دانشگاه ها و شرکت های ایتالیایی و ایرانی برگزار می شود. نخستین دور این نشست در ایران و در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور وزرای دو کشور برگزار می شود . در این نشست همچنین مرکز تحقیقات ایتالیا (Cnr) ، موسسه ملی فیزیک هسته ای (Infn)، انجمن تحقیقاتی ‘Netval ‘، کنفدراسیون صنایع ایتالیا (Confindustria ) حضور دارند.
‘ماسیمو اینگوشو’ رئیس مرکز تحقیقات ایتالیا، ‘والریا فاشونه’ مشاور بین المللی سازی ‘استارت اپ ها’ و نوآوری استان جنوبی کامپانیا، ‘گوئیدو فابیانی’ مشاور توسعه اقتصادی استان لاتزیو، ‘ وینچنسو لیپاردی’ دبیر کل شهر علوم نیز در این هیات 150 نفری که نخستین رویداد مربوط به بین المللی سازی و تبادل علمی، فنی وتجاری جهان تحقیقات و شرکت های ایتالیایی و ایرانی است، حضور دارند.

دکمه بازگشت به بالا