رئیس پلیس راه قزوین از کاهش تلفات جاده ای در استان خبر داد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

سرهنگ نصرالله بیگلری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه در این سه روز که آغاز موج دور اول سفرهای نوروزی بوده است، نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 6 درصدی مرگ و میر سوانح جاده ای در استان بوده ایم.
وی اظهار امیدواری کرد با رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی، کاهش سوانح و تلفات جاده ای در مسیرهای ارتباطی استان قزوین تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه پیدا کند.

** آزادراه قزوین-کرج دارای ترافیک سنگین
وی در ادامه به وضعیت ترافیکی آزادراه های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین-کرج در هر 2 باند سنگین است.
رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: ترافیک در آزادراه های قزوین-رشت و قزوین-رنجان نیز نیمه سنگین اما روان می باشد.
سرهنگ بیگلری گفت: ترافیک در سایر مسیرهای ارتباطی استان قزوین عادی و روان است.
وی یادآور شد: در حال حاضر گره های ترافیکی در آزادراه ها و جاده های اصلی استان وجود ندارد و تنها قبل از عوارضی ها با ترافیک محدود خودروها برای پرداخت عوارض روبرو هستیم.
رئیس پلیس راه استان قزوین از رانندگان درخواست کرد تا سرعت مطمئن با خودروهای جلو را رعایت کرده، به علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر دقت کرده و از سبقت های غیرمجاز و رفتارهای خطرآفرین خودداری کنند تا سفری ایمن را برای خود و سایر هموطنان رقم بزنند.
سرهنگ بیگلری خاطرنشان کرد: پلیس با استقرار در مسیرهای ارتباطی ضمن کنترل و بازرسی وضعیت راه ها، با قاطعیت با رانندگان حادثه آفرین برخورد می کند.
سرهنگ بیگلری در پایان با اشاره به حضور 87 تیم گشت پلیس و آماده باش 250 نیروی پلیس، هفت ایستگاه پلیس راه و هفت پاسگاه انتظامی در طول تعطیلات نوروزی برای ایجاد امنیت و رفاه حال مسافران در استان قزوین، از شهروندان خواست تا در طول سفر با عوامل نیروی انتظامی مستقر در جاده ها همکاری داشته باشند.
استان قزوین دارای 6 هزار و 600 کیلومتر راه می باشد که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه و 700 کیلومتر آن نیز جاده اصلی بوده و سایر راه های فرعی و روستایی است.
6104* 3013
خبرنگار:ناصر نیلی** انتشار دهنده: رضا اولادی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا